یک فعال کارگری در استان قزوین تبلیغات و آمارهای اشتغال‌زایی دولت را غیر واقعی توصیف کرد و گفت: در طول هشت سال گذشته با وجود ارائه آمارهای مثبت در زمینه اشتغالزایی، شاهد از دست رفتن بسیاری از فرصت‌های شغلی ایجاد شده در دولت‌های گذشته بوده‌ایم.

«عید علی کریمی» در این باره به ایلنا گفت: تصور جامعه کارگری در زمان قدرت گرفتن دولت احمدی‌نژاد، با توجه به شعارهای ارائه شده این بود که شاهد بهبود امنیت شغلی کارگران شاغل و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای کارگران بیکار باشیم اما آنچه در این هشت سال شاهدیم نابودی امنیت شغلی و بیکاری کارگران به تبع تعطیلی کارخانه‌ها و وقوع مشکلات اقتصادی است.

این فعال کارگری در ادامه به تعدادی از واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان قزوین اشاره کرد و گفت: اعلام آمار غیر واقعی با وجود انبوهی از اخراج و تعدیل کارگران و همچنین تعطیلی بسیاری از بنگاه‌های اقتصادی همانند کارخانه‌های لامپ الوند و چهار واحد نساجی فرنخ، ناز نخ، مه نخ و پوشینه بافت و بسیاری از واحدهای قطعه‌سازی و… به دلیل سوء مدیریت اقتصادی دولت، ناعادلانه است.

کریمی به نمونه‌ای از وجود نقص در نحوه آمارگیری دولت اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه دولت در ارائه آمار اشتغال، کارگرانی که مستمری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند را جزء آمار شاغلین به حساب می‌آورد و این در حالیست که ۹۵ درصد ازکارگران بعد از استفاده از مستمری بیمه بیکاری مجددا بازگشت بکار نمی‌شوند و به خیلی بیکاران بدون مستمری افزوده می‌شوند.

به گفته دبیر خانه کارگر قزوین، مسئولان وقتی از تعداد مشاغل ایجاد شده و عملکرد خود در این زمینه صحبت می‌کند، تنها بر روی کاغذ آمار و ارقام می‌دهند و آنطور که مشهود است این آمارها با واقعیت بسیار فاصله دارد.

این فعال کارگری در قزوین همچنین به وعده‌های اشتغال زایی دولت در بخش مسکن مهر اشاره کرد و گفت: دولت مدعی است در زمینه تحقق وعده‌های اشتغال زایی فقط با بکار گیری حدود ۳۰ هزار نفر در ساخت مسکن مهر، به ۵۰ درصد وعدهای خود عمل کرده است، که در این زمینه باید از دولت پرسید که بعد از پایان پروژه ساخت مسکن مهر چند هزار کارگر ساختمانی در کشور بیکارخواهند شد.

او تاکید کرد: کار اشتغال در پروژه‌هایی همانند مسکن مهر، در زمره شغل‌های ناپایدار محسوب می‌شود که با اتمام این پروژه‌ها شاهد ایجاد موج جدیدی از بیکاری کارگران در بخش ساختمان خواهیم بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com