کشتار کولبران به دستور «شورای عالی امنیت ملی»

پاسدار حسین ذوالفقاری، «معاون وزیر کشور» تأیید کرد که کشتار کولبران با دستور «شورای عالی امنیت ملی» صورت می‌گیرد.

کولبری

در کشوری که بیکاری به گفته‌ی حکومتگران یکی از ۶ ابرچالش اقتصادی آن است، و همچون سونامی پیکره‌ی اقتصاد کشور را در بر خواهد گرفت، کولبری یکی از کارهایی‌ست که خیل بیکاران شهر و روستا برای تأمین معاش حداقل خود به آن رو می‌آورند.

بوی خون

کولبری بازی کردن با جان است، برای کسب لقمه‌نانی که در اغلب موارد بوی خون می‌دهد؛ بوی خون کولبر. کولبر در هر سفر کاری‌اش آماده کشته شدن توسط نیروهای سپاه است. اخباری که ظرف ماه‌های اخیر از کشتار کولبران رسانه‌ای شده است، اندکی از بسیاری‌ست که روزانه در کنار مرزهای غربی کشور  اتفاق می‌افتد.

مغلطه

براساس آنچه ایلنا در ۱۴ آبان ۹۶ منتشر کرد، پاسدار حسین ذوالفقاری، «معاون وزیر کشور» کشتار کولبران را «مغلطه» خواند؛ او به جای کلمه کولبر از «قاچاقچی» استفاده کرد و افزود: «اینها که به سمتشان شلیک می‌شود، کولبر نیستند بحث کولبران با قاچاقچیان متفاوت است، در دل شب در ارتفاعات افرادی کار قاچاق انجام می‌دهند، مأموران مرزی به آنها ایست می‌دهند وقتی توجه نمی‌کنند تیر هوایی شلیک می‌شود اما گاهی باز هم ترتیب اثر نمی‌دهند. نیروی انتظامی، مرزبانی و شورای امنیت تأکید کرده است تا حد امکان به افراد تیراندازی نشود، و اگر هم شد با حداقل خسارت این کار صورت بگیرد».

حداقل خسارت

البته منظور از حداقل خسارت؛ مرگ، قطع نخاع، نابینایی و … می‌باشد که روزانه بر سر کولبران با گلوله‌های سپاه نازل می‌شود.

ذوالفقاری پیش از منصب فعلی‌اش، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی بوده است. او به طور مستقیم در کشتار کولبران دخالت داشته است.

بدون اخطار

نیروهای مرزبانی خلافت اسلامی! به شهادت کولبران و مردم منطقه به طور مستمر در گذرگاه‌های مرزی بدون اخطار قبلی به کولبران شلیک می‌کنند. در سال ۹۵ دست‌کم ۷۶ کولبر به این ترتیب کشته شدند.

بانه

در یک نمونه در ۱۳ شهریور ۹۶ حیدر فرجی ۲۱ ساله و قادر بهرامی ۴۵ ساله، متأهل و پدر چهار فرزند، درحالیکه هیچ باری حمل نمی‌کردند بر اثر شلیک مستقیم نیروهای سپاه در نقاط مرزی شهر بانه به قتل رسیدند. قتلی که با اعتراض گسترده مردم بانه مواجه شد.

از کودک ۱۰ ساله تا …

در حالی سپاه کولبران را «قاچاقچی» توصیف کرده و دست‌اندر کار کشتار آنان است که در میان آنها کودکان ۱۰ساله تا زنان و مردان سالخورده و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی دیده می‌شوند، کسانی که برای لقمه نانی آغشته به خون همه‌ی خطرها را به جان می‌خرند.

قاچاق کلان

بهانه مبارزه با قاچاق، وقتی به قاچاقچیان واقعی و کلان سوداگران این عرصه می‌رسد به کلی به فراموشی سپرده می‌شود. قاچاق کلان در ایران به ۲۵ میلیارد دلار در سال بالغ می‌شود که کنترل آن در دست خامنه‌ای و سپاه قرار دارد.

براساس آنچه مقاومت ایران در ۱۷ اسفند ۹۵ طی یک کنفرانس مطبوعاتی در لندن اعلام کرد: «۹۰ اسکله یعنی حدود ۴۵درصد اسکله‌های کل کشور برای قاچاق کلان مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها به‌طور عمده در اختیار س‍پاه پاسداران قرار دارند.»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com