ماف نیوز: چهار کولبر در مناطق مرزی شهرستانهای اشنویه پیرانشهر و سردشت در نتیجه‌ی شلیک مستقیم نیروهای مرزبانی زخمی شدند. همزمان یک کولبر در شهرستان جوانرود در حین کولبری دچار سرمازدگی شده و جان خود را از دست داد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شلیک نیروهای مرزبانی اشنویه به سوی جمعی از کولبران در منطقه‌ی دشت‌بیل، زخمی‌شدن یک تن به نام «علی مامند» را در پی داشت.

تلگرام ماف نیوز
این افراد که هیچگونه کالای قاچاقی همراه نداشته‌اند، راهی منطقه‌ی مرگور ارومیه بودند که در کمین نیروهای مورد ذکر افتادند.

همزمان پس از مصدومیت یکی از کولبران و متواری‌شدن سایر افراد، مقادیر زیادی از اجناسشان مصادره شده‌اند.

روز چهارشنبه ۲۸ آذرماه نیز یک کولبر به نام «رحمان شوانه» از اهالی روستای دولتو از توابع شهرستان سردشت در پی شلیک نیروهای مرزبانی مستقر در پایگاه مرزی کانی‌زرد از ناحیه‌ی پا زخمی شده و جهت رسیدگی پزشکی به مراکز درمانی منتقل شد.

از جوانرود هم گزارش شده است که روز سه‌شنبه ۲۷ آذرماه، یک کولبر به نام «سالار تنهایی» ٣٢ ساله فرزند سهراب در پی سرمازدگی حین کولبری در مرز نوسود جان خود را از دست داده است.

پیش از آن روز یکشنبه ۲۵ آذر هم نیروهای مرزبانی در مرز پیرانشهر گروهی از کولبران را به رگبار بستند که در پی آن یک کولبر به نام «نادر نبی‌زاده» از اهالی روستای زیوه به شدت زخمی شد.

در همه‌ی این موارد، کولبران به ظن حمل کالای قاچاق و بدون اخطار قبلی مورد شلیک قرار گرفته‌اند.

«سالار تنهایی»

«رحمان شوانه»

+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com