الکستبح، ستاره دگرباش پاپ مالزیایی در صنعت جهانی با موسیقی که او به عنوان “twink pop” توصیف می کند، مشهور شده است. این هنرمند ۲۲ ساله دارای بیش از ۱۰ میلیون آهنگ در Spotify است. امسال، او در فستیوالهایی مثل Urbanscapes، جشنواره Good Vibes، و جشنواره Laneway هنرنمایی کرده است.

وی هفته گذشته در مجله Billboard به عنوان هنرمند دگرباش این فصل فهرست شده است. این شاهکار قابل توجهی است. الکستبح (که نام واقعی اش الکس بونگ است) تولید موسیقی را چند سال پیش، از اتاق خوابش با کمک یک ویدئوی آموزشی در Youtube آغاز کرد.

مالزی شاهد سرکوب نگران کننده جامعه به حاشیه رانده شده دگرباشان جنسی است. پلیس به باشگاه های همجنسگرایان حمله کرده است. علاوه بر این، دولت محافظه کار، دو زن را برای تلاش به برقراری رابطه جنسی همجنسخواهانه مجازات کرد. و مهمتر از همه، دولت همچنان به سخنرانی علیه دگرباشان جنسی می پردازد.

الکستبح یکی از حامیان جامعه دگرباشان جنسی است. او پرچم های رنگین کمان را به صحنه اجرای برنامه اش میبرد و به طور منظم در رسانه های اجتماعی در حمایت از دگرباشان جنسی سخن می گوید. موسیقی او ترکیبی از R & B و پاپ  است که آو آنرا “twink pop” یا “twink R & B” توصیف می کند. او گفت: “ما  یک انقلاب را پیش بینی می کنیم”.

Gay Star News برای آشنایی بیشتر در مورد مشهور شدن او و وضعیت دگرباشان جنسی مالزیایی با او به گفتگو نشست.

آیا آرزو داشتی که موسیقی دان شوی؟
اصلا! من فقط به عنوان یک دل شکسته، موسیقی ام را در SoundCloud قرار میدادم، و تا زمانی که Spotify متوجه آهنگ Stoop So Low شده و آنرا در لیست پخش اصلی قرار نداده بود، نمیدانستم که می توانم کار جدی در موسیقی انجام دهم. من می دانم که موسیقی همیشه سهم عمده ایی در زندگی ام داشته است، من از سن چهارده سالگی شروع به یادگیری نحوه تولید موسیقی با کمک ویدئوهای آموزشی یوتیوب و سایر منابع آنلاین در اینترنت کردم.

آهنگ هایت را چگونه توصیف میکنی؟
القاء Pop و R & B و یا برعکس: القاء R & B  و Pop. اساسا موسیقی من برای سلیقه های مختلف ساخته میشود.

احساست در مورد اینکه به عنوان یک موسیقی دان دگرباش شناخته میشوی چیست؟
دانستن اینکه مردم از گرایش جنسی من حمایت میکنند، به من و پیامی که آهنگ هایم دارند، حس آزادی میدهد . این حس آزادی معمولا نامحسوس است، شما فقط با گوش دادن به موسیقی من  نمیتوانید این آزادی را حس کنید – مگر اینکه متوجه نحوه استفاده من از ضمائر (او در اشعار من) یا شاید تصاویری که در نما آهنگ هایم استفاده میکنم شوید.

اما من فکر میکنم که هدفم دقیقآ همین است – استفاده از موسیقی برای ارائه روایت های جامعه دگرباشان جنسی در آسیا، بخصوص در زمانی که تبعیض علیه ما معمولا در دنیای غرب نادیده گرفته می شود.

تجربه شما به عنوان یک مرد همجنسگرا در مالزی چیست؟
عالیه! ما یک جامعه محکم هستیم، ما به همه رویدادها و مهمانی میرویم، به این دلیل ساده که تعداد زیادی از آنها در دسترس نیست. بنابراین گرم کردن مجلس بسیار ساده است. من فقط واقعا از جامعه پر رونق دگرباشان جنسی در کوالالامپور سپاسگزارم، چرا که میدانم که فرصت این تجربه را در زادگاهم ساراواک (یک ایالت در مالزی شرقی) نمی توانستم داشته باشم.

آن زمان خیلی متفاوت بود، من همیشه احساس می کردم که با جامعه پیرامونم بیگانه ام و باید (من واقعا از این کلمه متنفرم اما هیچ روش دیگری برای توصیف آن وجود نداشت) برای پذیرش در جامعه، باید رفتار دگرجنسخواهانه داشته باشم. تنها پس از اجرای موسیقی به روی صحنه توانستم با هویت جنسی ام احساس راحتی کنم. همه اینها به لطف افرادی است که به برنامه های من می آیند.

صحنه موسیقی رنگین کمانی در اینجا نیز پرطرفدار است، و هنرمندان این عرصه از دوستان من هستند. مثلا ویکتوریا در آهنگ های عمیق house/electronic خوب است و دارن لوقا در موسیقی پاپ.

وضعیت دگرباشان جنسی در زندگی روزمره در مالزی چگونه است؟
پس رفت کرده است، این شرم آور است، زیرا بسیاری از دگرباشان جنسی به دولت جدید رای دادند. من از اینکه سیاستمدارانی که فکر میکردم که از ما حمایت میکنند، برای به دست آوردن منافع سیاسی شان، اکنون حامی توده ها هستند، متعجبم. اما مثل هر نوع سرکوب و استبداد دیگر، هرچه دولت این ها را بیشتر به ما تحمیل کند، مردم عصبانی تر خواهند شد. ما مثل یک زودپز هستیم. ما یک انقلاب را پیش بینی میکنیم.

آیا موسیقی شما برای دگرباشان جنسی پیام آور است؟
بله – با توجه به شدت تاریخی تلاش ها به حذف و نامرئی نشان دادن دگرباشان جنسی، به سادگی می خواهم به وجود آنها مهر تایید بزنم. و من می خواهم آنها بدانند که هرگز تنها نیستند – آهنگ های من، دل شکستن های من، شخصیت من در این آهنگ ها دیده میشوند. من می خواهم که دگرباشان جنسی بتوانند با آهنگ های من، به شکلی که هرگز نخواهند توانست با آهنگ های خواننده های دگرجنسخواه ارتباط برقرار کنند، ارتباط بگیرند. من می خواهم آنها امیدوار باشند، و من – همراه با بسیاری از فعالان دیگر حقوق دگرباشان جنسی در مالزی – در این مسائل هم پیمانیم.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/how-a-heartbroken-twink-became-malaysias-new-queer-pop-icon/#gs.ZyMIQVg

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com