شب گذشته (۳ اوت)، سی تن از روستاییان ارامنستان به نه نفر از دگرباشان جنسی حمله کردند. در این درگیری دو نفر از دگرباشان جنسی به طور جدی مجروح شدند.

یک نفر در مقابل خانه ایک اپرا هاکوبیان، در شورنوخ ظاهر شد. هاکوبیان فعال حثوث دگرباشان و بنیانگذار ابتکار رنگین کمان ارمنستان است.

در حدود ساعت ۸ شب به وقت محلی، هاکوبیان با در حال نوشیدن با گروهی از دوستانش بود که یک فرد در درب ورودی ظاهر شد و ادعا کرد که فقط می خواهد با هاکوبیان صحبت کند. پس از رد این درخواست توسط هاکوبیان، فرد مهاجم از روی حصار پرید.

هاکوبیان به متخصص علوم سیاسی و حقوق بشر، رمی بونی، گفت: “او شروع به تهدید ما کرد. ما باید خانه خود را بلافاصله خارج میشدیم چون آنها در حال جمع آوری روستاییان برای کشتن ما بودند.”

وقتی که هاکوبیان و دوستانش برای جمع آوری وسائلشان و فرار به داخل خانه برگشتند، سی تن روستایی در انتظار داخل منزل منتظر آنها بودند.

روستاییان ارمنی فریاد می زدند: “همجنس گرایان نمی توانند در اینجا زندگی کنند.”

هاکوبیان گفت: “در ابتدا، آنها فقط فریاد می زدند که همجنسگرایان نمی توانند در این روستا زندگی کنند، اما خیلی زود به خشونت متوسل شدند. ما برای حفظ جانمان تلاش کردیم فرار کنیم. آنها ما را دنبال کرده، شروع به ضرب و شتم ما کرده و به سمت ما سنگ پرتاب کردند. همه ما صدمه دیده بودیم، اما دو نفر از دوستانم به طور جدی مجروح شده بودند و مجبور بودند فورا به بیمارستان بروند. ما به بزرگراه جایی که کسب دیگر نمیتوانست ما را دنبال کند، رفتیم.”

شهردار سابق یکی از مهاجمین بود:

هنگام فرار، آنها سعی کردند چندین بار با پلیس تماس بگیرند.

هاکوبیان گفت: “ما مجبور شدیم بیش از یک ساعت منتظر بمانیم تا پلیس سر برسد. اما ما امیدواریم که مهاجمان مجازات شوند، زیرا ما بسیاری از آنها را شناسایی کردیم و همچنین توانستیم از آنها فیلم بگیریم.

به گفته هاکوبیان، یکی از مهاجمان، حاکب آرشاکیان، شهردار سابق روستا بود.

او میگوید: “پدرم به تازگی یک شکایت علیه فساد علیه شهردار سابق ثبت کرده است. من فکر می کنم این ممکن است انگیزه اصلی برای حمله باشد.”

“ما نباید روستا را ترک کنیم، این موجل پیروزی آنها خواهند شد”:

هیک همچنین گفت: “هنوز نمی دانم که جرات بازگشت به روستا را دارم یا نه. بسیاری از مردم در این خشونت مشارکت کرده و سعی کردند من را از آنجا دور کنند. اما از سوی دیگر، ما روستا را ترک کنیم، زیرا ترک ما به آنها احساس پیروزی میدهد.”

انجمن همجنسگرایان ارمنی (GALAS) همبستگی و همدردی خود را با این دگرباشان جنسی ابراز کرده است.

آنها عکس یکی از قربانیان این حمله در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده و دائما اخبار جدید در رابطه با این حمله را منتشر می کنند.

آنها نوشتند: “قلب ما با دوستان مان در ارمنستان صورتی که مورد حمله و ضرب و شتم بی رحمانه قرار گرفته اند و قربانی خشونت شده اند، است.”

حقوق دگرباشان جنسی در ارمنستان:

بونی به Gay Star News گفت: “از زمان انقلاب، بسیاری از جنبش های اجتماعی در مورد آینده ارمنستان خوشبین هستند، اما این مساله در مورد جامعه دگرباشان جنسی صادق نیست. قانون مبارزه با تبعیض که به صراحت دگرباشان جنسی را از آن حذف میکند هنوز از تصویب نشده و هیچکس نمی داند چه اتفاقی برای این لایحه می افتد. مهم است که سفارتخانه های اتحادیه اروپا و غربی بر دولت ارمنستان فشار وارد آوردند تا جامعه دگرباشان جنسی را در این قانون قرار دهند. زیرا اگر منع از تبعیض علیه دگرباشان جنسی به طور صریح در قانون نباشد، آنها مورد تعرض قرار خواهند گرفت. و من نگران تکرار وقوع وقایعی مشابه آنچه در دیگر مناطق قفقاز مانند چچن و آذربایجان رخ داده است، در ارمنستان هستم.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com