یک بازیگر زن که به عنوان مسلمانی همجنسگرا در برنامه خیابان تاجگذاری ایفای نقش میکند، گفته است که طرفداران اغلب به او میگویند که در معرض درمان همجنسگرایی قرار گرفتند.

باونا لیمباچیا که در این برنامه تلویزیونی در نقش پرستار رانا نظیر بازی میکند، و به عنوان نخستین شخصیت زن مسلمان که در برنامه ایی تلویزیونی دارای رابطه همجنسخواهانه است در انگلستان تاریخ ساز شده است.

این بازیگر در مصاحبه با دیلی رکورد گفت که طرفداران مسلمان این برنامه تلوزیونی با دیدن این برنامه اغلب تجربه درمان همجنسگرایی را به یاد می آورند.

او درباره پذیرفتن این نقش گفت :”من احساس کردم که باید به جامعه دگرباشان جنسی رفته و خودم را درباره واقعیت های زندگی به عنوان یک دگرباش جنسی آموزش دهم چرا که من یک همجنسگرا نیستم. من در واقع درباره جامعه دگرباشان زیاد نمیدانستم و میخواستم مطمئن شوم که درک درستی از آن دارم. من با بعضی از دختران پاکستانی که آشکارا همجنسگرا نبودند، دیدار کردم. مشاهده وحشت در وجود آنها مرا کاملا شکه کرد.

من مجبور بودم که برای صحبت با آنها در مورد احساس شان و اینکه در صورت آشکارسازی برای آنها چه اتفاقی خواهد افتاد، با آنها در مکان های مخفی با آنها ملاقات کنم. بسیاری از این دختران گفتند که خانواده شان تلاش خواهند کرد که از امام بخواهند تا آنها را درمان کند.”

این برنامه تلویزیونی روایت مشابهی از خانواده ی رانا که پس از کشف رابطه عاشقانه همجنسخواهانه وی نقشه ربودن و فرستادنش به پاکستان را  میکشند، به تصویر میکشد.

 علی رغم اظهار بی اطلاعی دولت، درمان همجنسگرایی هنوز در جوامع مذهبی انگلستان مرسوم است. سال گذشته ارائه خدمات درمان همجنسگرایی توسط کلیسایی در منچستر فاش شد. همزمان سازمان درمان همجنسگرایی انجیلی در لندن و سازمان هسته مسائل اعتماد مدعی هستند کهدر هفته ده ها مشتری برای درمان همجنسگرایی دارند.

اگرچه این عمل توسط خدمات بهداشت ملی انگلستان و اغلب ارگانهای پزشکی و روانشناسی غیرقانونی شده است، قانونی در انگلستان برای جلوگیری از روان درمانان مذهبی که به طور غیر رسمی به این کار دست میزنند، وجود ندارد.

علیرغم وججود مقررات منع درمان همجنسگرایی در برخی از کشورهای مختلف اروپا و تعدادی از ایالت های آمریکا، دولت انگلستان در مقابل درخواستهایی که خواستار ایجاد ممنوعیت قانونی در این باره اشده اند، مقاومت کرده است.

اخیرا شورای کالیفرنیا لایحه ای را درمان همجنسگرایی را کلاهبرداری مصرفی تلقی میکند، تصویب کرده است.

لیمباچیا افزود که این داستان موجب واکنش فراگیری از سوی طرفداران دگرباش در سراسر جهان شده است.

او گفت :”درمان همجنسگرایی تنها در کشورهای آسیایی مرسوم نیست.افراد بسیاری از سراسر جهان، مثل کانادا، آمریکا، استرالیا و پاکستان با من تماس گرفته اند. این برنامه به جامعه دگرباشان صدا داده است. آنها دارند به قدرتشان میرسند و ما از اینکه فروتنانه صدایی برای آنها هستیم خوشحالیم .ما امیدواریم موجب روشن فکری در مردم جامعه شویم و بتوانیم از شر این تابوی سازی رها شویم. بعضی از افراد در پاکستان با فرستادن پیام به من در توییتر گفتند که امید به تغییر توسط برنامه های مشابه برنامه ما،تنها چیزی است که به آنها امید ادامه دادن را میدهد. داستان کیت و رانا برای این دگرباشان جنسی تبدیل به مکانیسمی برای مقاومت و دوام آوردن شده است.”

او افزود :”در حال حاضر در لندن امامانی هستند در حال پذیرش همجنسگرایان بوده و از آن حمایت میکنند. ما هنوز راه طولانی در پیش داریم، اما خوب است که چنین بسترهایی نظیر این برنامه تلوزیونی برای طرح مشکلات فعلی وجود دارند.”

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende
 مترجم : احسان پارسی
ویرایش : ارسلان
منبع :

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com