آگاهی داشتن و شناخت آسیب‌پذیری‌های پلاگینها بخش مهمی از امنیت وردپرس و ایمن نگهداشتن یک سایت وردپرسی است. رایج‌ترین راه برای هک کردن وب‌سایت‌های وردپرسی پلاگین‌های آسیب‌پذیر هستند.
اگر پلاگین‌ مورد استفاده شما از نوع آسیب‎پذیر باشد، می‌توانند آسیب‌پذیری‌های امنیتی جدی‌ای را روی وب‌سایت‌ وردپرسی شما ایجاد کنند. پلاگین‌ها بعضی مواقع کد‌های بیشتر و پیچیده‌تری نسبت به قالب‌ها دارند. این موارد فرصت‌های زیادی برای ایجاد آسیب‌پذیری‌ آنها فراهم می‌کند.

پلاگین های وردپرس

در نظر داشته باشید که وردپرس یک پلتفرم ذاتا امن نیست. این پلتفرم بسیار محبوب و رایج است و هزارها پلاگین برای آن وجود دارد. سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیش از ۴۰ هزار پلاگین دارد که مجموعا بیش از ۱ میلیارد بار دانلود شده‌اند، و همین موضوع این پلتفرم را هدف خوبی برای هکرها قرار داده است. به همین دلیل مهم است که بدانید کدام پلاگین را انتخاب، نصب و روی وب‌سایت‌تان نگاه دارید. بنابراین باید از پلاگین‌های آسیب‌پذیر دور بمانیم، نکته‌های زیر را در نظر داشته باشید:
پلاگین ها را فقط و فقط از وب‌سایت‌های معتبر دانلود کنید.
معتبرترین سایت برای دانلود پلاگی همان وب‌سایت https://wordpress.org/plugins/ است و می‎توانید از این وب‎سایت استفاده کنید.
فراموش نکنید که تنها پلاگین‌هایی را نصب کنید که به آنها نیاز دارید. چرا که هر چه پلاگین‌های کمتری روی وب‌سایت‌تان نصب شده باشد، احتمال هک شدن وب‌سایت‌تان کمتر و سخت‌تر می‌شود، زیرا کد‌های کمتری روی وب‌سایت‌تان وجود دارند.
همچنین در مورد امنیت قالب وب‌سایت وردپرسی هم نباید قالبهای زیادی را بر روی وبسایتتان نصب کنید، قالب‌های اضافی را روی وب‌سایت‌تان نگاه ندارید و آنها را پاک کنید.
پلاگین‌های غیرفعال (deactivated) را نیز بر روی وب‌سایت‌تان نگاه ندارید. حتما آنها را پاک کنید. پلاگین‌های غیر فعال می‌توانند راهی برای هکرها باشند، چون در هر حال کد‌های آنها روی وب‌سایت شما وجود دارند.
تنها پلاگین‌هایی را نصب و نگهداری کنید که قابلیت بروزرسانی دارند و به روز می‌شوند. پلاگینی که یک سال یا بیشتر از زمان به روز رسانی آن گذشته شاید قابل اعتماد نباشد و یا شاید توسعه دهنده آن روی آن وقت نمی‌گذارد.
زمانیکه یک نسخه جدید از پلاگین منتشر می‌شود، تغییرات را ببینید و سپس آن را به روز کنید.
در رابطه با امنیت وردپرس، همیشه به یاد داشته باشید که به روز نگاه داشتن پلاگین‌ها یکی از بهترین راه‌ برای حفظ امنیت وب‌سایت وردپرسی شما است.

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com