ماف نیوز: در شهرستان سقز، نیروهای انتظامی یک کاسبکار را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه وی دچار جراحت گردید. یک کولبر هم در سردشت در اثر انفجار مین دچار مجروحیت شدید شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شب ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، یک کاسبکار به نام «شورش قادرزاده» از اهالی روستای تازه‌آباد تیله‌کو از توابع سقز، در حالی که جهت خرید کالا به روستاهای مرزی اطراف سقز رفته بود، از سوی ماموران مرزبانی بدون هشدار قبلی مورد شلیک قرار گرفت.

شورش قادرزاده پس از اصابت گلوله به لگنش، مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بعد از ساعاتی توسط اهالی منطقه به بیمارستانی در سقز منتقل شد‌. پزشکین اعلام کردند که وی یکی از کلیه‌هایش را در اثر ضربات وارده در پی ضرب و شتم از دست داده و سپس به بیمارستان کوثر سنندج منتقل شد. پزشکین در سنندج هم اعلام کرده‌اند که احتمال قطع نخاع و عدم توانایی راه‌رفتن برایش وجود دارد.

در خبری دیگر یک کولبر به نام «خضر مام‌قادر» به دلیل برخورد با مین‌های کاشته‌شده در مرز «دوله‌بی» سردشت دچار مصدومیت و نقص عضو گردید.

وی از اهالی روستای «قلعه‌رَش» از توابع سردشت است که انفجار مین، موجب قطع‌شدن پایش شده و وی جهت معالجه پزشکی به مراکز درمانی اقلیم کردستان انتقال یافته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com