اعلامیه حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات)

اعلام جنگ مسلحانه حزب دمکرات کُردستان

مایه کمال شوربختى است که حزب دمکرات کُردستان به رهبرى آقاى مصطفى هجرى در مصاحبه‌ای با بخش فارسى شبکه سخن‌پراکنی انگلستان، بی‌بی‌سی، به ورود فاز جدیدى از مبارزه با جمهورى اسلامى اشاره‌کرده و مشخصاً نوید یک جنگ مسلحانه با جمهورى اسلامى در منطقه کُردستان و حتى تلاش براى جدائى کُردستان از ایران را داده‌اند.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) گرچه همواره از هر حرکت جدى علیه نظام ایران بربادده جمهورى اسلامى حمایت کرده و هم‌وطنان خود را به اتحاد براى یک مبارزه نهائى براى براندازى نظام جمهورى ویرانگر اسلامى تشویق کرده و می‌کند اما بااین‌حال نمی‌تواند از دست زدن هیچ گروهى، به هر بهانه‌ای که باشد، به یک جنگ مسلحانه و تلاش‌های جدایی‌خواهانه که نتیجه‌ای جز برادرکشی و کشیدن ایران به یک جنگ داخلى ویرانگر نخواهد داشت حمایت کند.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) لازم به یادآورى می‌داند که شرایط امروز ایران و منطقه به‌هیچ‌عنوان تاب و تحمل درگیری‌های نظامى از این قبیل را نداشته و این‌گونه عملیات که طبعاً پاى عوامل خارجى و دشمنان ایران را نیز به میان خواهد کشاند، نتیجه‌ای جز به خاک و خون کشیده شدن هم‌وطنان ما در کُردستان و دادن بهانه به دست نظام ویرانگر جمهورى اسلامى براى سرکوب هم‌وطنان ما در کُردستان و دیگر مناطق ایران به بهانه حفظ امنیت، ثبات و تمامیت ارضى ایران نخواهد داشت.

نباید به‌هیچ‌عنوان و به هیچ بهانه‌ای نظام جمهورى اسلامى را قادر ساخت که خود را یگانه نگهبان ثبات، امنیت و تمامیت ارضى ایران به ایرانیان و جهانیان نشان دهد و به این وسیله اکثر ایرانیان را مرعوب، مخالفان خود را سرکوب و موقعیت خود را در ایران و منطقه پایدار کرده و بر عمر نکبت‌بار خود به افزاید.

حزب مشروطه ایران (لیبرال دمکرات) به‌عنوان یکى از معدود احزاب سیاسى ایران که همواره از حقوق پایمال‌شده هم‌وطنان خود بدون توجه به قومیت، مذهب و یا اندیشه‌های سیاسى آنان حمایت کرده و می‌کند، به‌خوبی و عمیقاً به مشکلاتى که جمهورى اسلامى براى هم‌وطنان کُرد ما در کُردستان و یا دیگر اقلیت‌های مذهبى و قومى در سرتاسر ایران فراهم آورده و می‌آورد آگاه است. ما همواره خود را در کنار هم‌وطنان خود در مناطق محروم یافته و تلاش آنان براى احقاق حقوق خود را تلاش براى احقاق حقوق خود و همه ایرانیان دانسته و می‌دانیم. ما همواره و باافتخار در کنار هم‌وطنان خود ایستاده و ازاین‌پس نیز خواهیم ایستاد و از هر تلاش مسالمت‌آمیز و مدنى براى احقاق حقوق هم‌وطنان خود در کُردستان و دیگر مناطق محروم حمایت کرده و خواهیم کرد.

اما بااین‌همه نمی‌توانیم از هیچ جنگ داخلى و یا تلاش جدایی‌خواهانه‌ای که نتیجه‌ای جز ایجاد تفرقه و چنددستگی بین ایرانیان و ویرانى و به خاک و خون کشیده شدن ایران عزیزمان نتیجه‌ای براى آن متصور نیست حمایت کنیم.

ما دوستانه و از سر خیرخواهى از هم‌وطنان کُرد خود و اعضاى حزب دمکرات کُردستان و رهبرى این حزب می‌خواهیم که به آینده بیندیشند. فریب وعده‌ها و تحریک‌های دشمنان ایران از عوامل جمهورى اسلامى در داخل کشور گرفته تا بیگانگان و دشمنان ایران‌زمین در خارج از ایران را نخورند و به‌جای کشیدن خود و ایران به‌سوی یک جنگ ویرانگر داخلى، دوش بدوش هم‌وطنان خود در سرتاسر ایران براى رهایی از چنگال نظام ویرانگر جمهورى اسلامى دست به یک مبارزه مدنى فراگیر و همگانى بزنند.

ما یقین داریم که هم‌وطنان کُردمان که همواره در طول هزاره‌ها پیش‌مرگان و حافظان وفادار مرزهاى غربى ایران در برابر بیگانگان بوده و هستند، هرگز فریب تلاش‌ها و فریب‌های جدایی‌خواهان ایران ستیز در داخل و خارج از ایران را نخواهند خورد و چون همیشه دست رد به سینه بدخواه آنان زده و در کنار دیگر هم‌وطنان خود، همان‌گونه که پدرانشان در طول هزاره‌ها کرده‌اند، براى ساختن فردایی بهتر و ایرانى آزادتر و آبادتر و پرافتخارتر تلاش خواهند کرد.

سرنوشت ملت یگانه ایران از هر قوم و زبان و منطقه‌ای که باشند سرنوشتى مشترک است و جز با یک تلاش مشترک بهبود نخواهد یافت.

ما از همه ایرانیان در سرتاسر ایران و جهان می‌خواهیم که هرگونه جنگ مسلحانه و یا تلاش‌های جدایی‌خواهانه، به هر بهانه‌ای و به دست هر گروهى که باشد را بشدت و بی‌هیچ ابهامى محکوم کرده هم‌وطنان خود را در سرتاسر ایران تشویق کنند تا دست‌به‌دست هم داده و نظام جمهورى اسلامى را از راه یک قیام همگانى و سرتاسری و نه یک قیام مسلحانه نظامى و منطقه‌ای، از میان ببرند.

ما یقین داریم که ملت یگانه ایران از هر قوم و زبان و مذهبى که باشند و در هر منطقه‌ای که زندگى کنند چون هزاره‌های پیشین در کنار هم خواهند ماند و بدون آغشتن دست خود به خون یکدیگر درد مشترک خود را با همکارى و همیارى هم درمان خواهند کرد. به دشمنان ایران و ایرانى اجازه نخواهند داد تا میان آنان جدائى انداخته آنان را ضعیف کرده و با به خاک و خون کشیدن آنان و ویرانى و پاره‌پاره کردن ایران به اهداف شوم خود دست یابند.

ایران یک کشور است با یک ملت و با یک درد مشترک که این درد جز با یک تلاش مشترک و همگانى درمان نخواهد شد.

فریب دشمنان ایران و ایرانى را نخوریم

پاینده ایران
زنده باد ملت ایران

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com