اگر احساس می‌کنید که کامپیوترتان مانیتور می‌شود، با چند ترفند ساده می‌توانید مطمئن شوید که واقعا کامپیوترتان مانیتور می‌شود یا خیر. اول از همه، مانیتور کردن کامپیوتر یعنی اینکه آنها می‌توانند تمام کارهایی که با کامپیوترتان انجام می‌دهید را در آن لحظه مشاهد کنند. سایت‌های Porn را مسدود کنید، فایل‌های ضمیمه را حذف کنید، اسپم‌ها را قبل از اینکه به inbox تان منتقل شوند مسدود کنید و غیره. که البته اینها در جهت حذف مانیتورینگ نیست بلکه بیشتر شبیه فیلتر کردن هست.

computer-monitoring-software

قبل از اینکه وارد بحث اصلی بشویم باید نکته مهمی را بگوییم، اگر در یک محیط کاری هستید و فکر می‌کنید که کامپیوترتان مانیتور می‌شود باید فرض را بر این بگذارید که آنها تمام کارهایی را که با کامپیوتر انجام می‌دهید می‌بینند. و همچنین فرض را بر این می‌گذارید که قادر نخواهید بود نرم افزاری که تمام وقایع را ذخیره می‌کند پیدا کنید. در محیط کاری، کامپیوترها، شخصی سازی و پیکربندی می‌شوند و تقریبا به هیچ وجه نمی‌توانید هیچ نرم افزار ذخیره کننده‌ای را پیدا کنید مگر اینکه هکر باشید.

ادامه این مطلب را در لینک زیر می‌توانید مطالعه کنید:
چگونه تشخیص بدهیم کامپیوتر یا ایمیل ما مانیتور می‌شود؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com