یک فعال حقوق بشر به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت صبح امروز شنبه ۲۱ شهریورماه رمضان احمد کمال زندانی سیاسی کُرد در اعتراض به به بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی نسبت به روند رسیدگی پزشکی‌اش با نوشتن نامه‌ایی رسما اعلام اعتصاب غذا نمود.

به گفته‌ی این منبع، رمضان احمد کمال در بهار سال ۸۷ در یکی از روستاهای اطراف شهر ماکو در کمین نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفته و بعد از مورد هدف قرار گرفتن از سوی این نیروها و اصابت چندین گلوله به صورت زخمی بازداشت و علی‌الرغم نیاز فوری به اعزام به بیمارستان اما جهت بازجویی بازداشتگاه امنیتی سپاه منتقل و در مورد عضویت در حزب کارگران کُردستان مورد بازجویی قرار گرفت. در طول مدت بازجویی به دلیل عفونت، زخم‌ها دچار کرم‌زدگی شده و در این مدت وی از هر گونه مداوای پزشکی محروم بود. بعد از چند ماه از سوی دادگاه انقلاب شهرستان خوی به اتهام عضویت در پ.ک.ک به اعدام محکوم شد و بعد از اعتراض وی به حکم صادره دیوان علی کشور حکم اعدام را نقض و حکم به ده سال زندان و تبعید به زندان قزوین داد.

این منبع در پایان افزود از زمان بازداشت رمضان احمد در سال ۸۷ تاکنون وی سه بار، چهل روز در آذرماه سال ۸۸، دو هفته در تیرماه سال ۹۱ و در آخرین مورد ده روز در اسفندماه سال گذشته اقدام به اعتصاب غذا نمود که به دنبال این اعتصاب مسئولین زندان قزوین او را به زندان رجایی‌شهر منتقل کردندو در این مدت نیز چند بار به بیمارستان منتقل شده و هر بار به بهانه‌های مختلف حتی مورد معاینه قرار نگرفته است و در اعتراض به این رفتارها وی اعلام اعتصاب غذا نموده و مسئولیت جان خویش را بر عهده‌ی مسئولین جمهوری اسلامی گذاشته است.

این زندانی در طول چند سال گذشته در زندانهای ماکو، قزوین، اوین و رجایی‌شهر تحمل حبس نموده است.

تصویر نامه‌ی اعلام اعتصاب غذا :
ramazan2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com