شماری از خانواده‌های آسیب‌دیدگان جنگ که پس از تخریب یا ناایمن شدن منازل خود در هتل‌های تهران اسکان داده شده بودند، با دستور تخلیه ناگهانی مواجه شده‌اند. این در حالی است که بسیاری از آنان هنوز خانه‌ای برای بازگشت ندارند و کمک‌های وعده داده‌شده نیز به دستشان نرسیده است

کانون حقوق بشر ایران،  پنج‌شنبه ۴ تیرماه ۱۴۰۵ – گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که تعدادی از آسیب‌دیدگان جنگ اخیر که در ماه‌های گذشته به دلیل تخریب یا غیرقابل سکونت شدن منازلشان در هتل‌های تهران اسکان یافته بودند، ناچار به ترک محل اقامت موقت خود شده‌اند. به گفته ساکنان، مسئولان تنها ۱۲ تا ۲۴ ساعت برای تخلیه اتاق‌ها به آنان فرصت داده‌اند؛ تصمیمی که بسیاری از خانواده‌ها را در شرایطی دشوار و نامعلوم قرار داده است. این در حالی است که بخش قابل توجهی از این افراد نه امکان بازگشت به خانه‌های خود را دارند و نه کمک‌های مالی وعده داده‌شده را دریافت کرده‌اند.

اولین فیلم از مرموزترین و ناشناخته‌ترین بند زندان اوین – ۳بعدی

چرا خانواده‌های آسیب‌دیدگان جنگ از هتل‌ها اخراج شدند؟

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، اسکان موقت شماری از خانواده‌هایی که در جریان جنگ اخیر خانه یا محل زندگی خود را از دست داده بودند، به پایان رسیده و از آنان خواسته شده است هتل‌ها را ترک کنند….

آسیب‌دیدگان جنگ؛ اخراج ناگهانی خانواده‌ها از هتل‌های تهران، در انتظار سرنوشت نامعلوم

آسیب‌دیدگان جنگ چه چیزهایی را از دست داده‌اند؟

بسیاری از خانواده‌های آسیب‌دیده جنگ تنها خانه خود را از دست نداده‌اند، بلکه بخش عمده دارایی‌ها، وسایل زندگی و امنیت معیشتی خود را نیز از دست داده‌اند…

آسیب‌دیدگان جنگ؛ اخراج ناگهانی خانواده‌ها از هتل‌های تهران

چرا وضعیت معیشتی این خانواده‌ها نگران‌کننده است؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد که بخشی از آسیب‌دیدگان جنگ هنوز وام ودیعه مسکن، کمک‌هزینه اسکان یا خسارت‌های وعده داده‌شده را دریافت نکرده‌اند.

همزمان با اعلام پایان مهلت اقامت در هتل‌ها، خدمات غذایی و امکانات رفاهی نیز برای بسیاری از این خانواده‌ها قطع شده است. برخی از افراد آسیب‌دیده گفته‌اند که به دلیل نداشتن محل سکونت جایگزین، ساعت‌ها و حتی شب‌ها را در محوطه هتل‌ها یا در فضای باز سپری کرده‌اند… ادامه مطلب

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)