در روز ۲۲ اکتبر ملیکا زر از مسئولین شش رنگ برای ارائه مطالبات جامعه ال‌جی‌بی‌تی+ در طی یک روند سخت تصمیم‌گیری برای چنین سخنرانی‌ای، به روی صحنه رفت و متنی را از سوی ما قرائت کرد.

عده ای از کسانی که اصرار داشتند جداگانه به روی صحنه بروند و بیانیه خود را بصورت مجزا قرائت کنند نیز توانستند با ایجاد جو فشار این وقت را تصاحب کنند.

 

 

از نظر ما چنین تریبونی بایستی در اختیار کسانی قرار گیرد که سابقه فعالیت مشخص داشته و دارای اعتبار اجتماعی بوده و یا برای برگزارکنندگان شناخته شده باشند تا نتوانند آسیبی برای اهداف حرکتی در چنین درجه از اهمیت تاریخی باشند.

متاسفانه هشدارهای ما موثر نبود و دوستان “کالکتیو” تصمیمی را گرفتند که امروز به نقد آن نشسته‌اند.

این نقد اما نامشخص و غیر شفاف است و با گفتن گروه اول و گروه دوم، عملا بیننده ای که در جریان روند برنامه نیست و ویدیوهای پراکنده را در فضای مجازی یا از طریق رسانه‌ها دیده است، را در ابهام نگاه می‌دارد.

به همین دلیل، ما اعلام می‌کنیم که فردی که مورد اتهام آزارگری قرار گرفته و البته در متنی در توییترش آن را پذیرفته است، هیچ ارتباطی با ما ندارد. در عین حال بدلیل فضای ترنس فوب و هموفوب موجود، از اعلام موضع سریعتر خودداری کردیم و اکنون ضمن محکوم کردن همه آن حملات و همه کسانی که اساسا ارائه تریبون به اعضای جامعه ال‌جی‌بی‌تی را زیر سوال می‌برند، اعلام می‌کنیم که ما همچنان برای مشارکت سیاسی و برای مبارزه برحقمان از چنین تریبون‌هایی استفاده خواهیم کرد.

ما در متنی ضمن انتشار سخنرانی ملیکا زر نوشتیم:” از برگزار کنندگان این تظاهرات با شکوه، خانواده‌های قربانیان پرواز ps752 و کالکتیو زن* زندگی آزادی و همچنین حامد اسماعیلیون بعنوان فراخوان دهنده آن، تشکر می کنیم که علی‌رغم فضای بشدت هموفوب در میان اپوزیسیون راست و سو استفاده‌های احتمالی دستگاه تبلیغاتی جمهوری اسلامی عقب ننشسته و بر پرنسیب عدالت برای همه، پای فشرده و این امکان را در اختیار ما گذاشتند.”

حال بار دیگر تکرار می‌کنیم:”دمکراسی‌ در ایران تنها زمانی متحقق خواهد شد، که به مطالبات و خواسته‌های تمام ستم‌دیدگان این سالها رسیدگی کند و حقوق اساسی آنها را تضمین و هر گونه تبعیض وخشونت علیه آنان را جرم‌ دانسته و برای آن مجازات تعیین کند.”

به این امید که شاهد گفتگوهای سالم در این مسیر باشیم و از این تجربیات درس بگیریم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)