به دنبال اعلام  احتمال حضور ابراهیم رئیسی در هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، سه نهاد کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی، کمیته بین المللی علیه اعدام و کمپین برای آزادی کارگران زندانی، کارزاری را جهت سازمان دادن اعتراضات جهانی علیه حضور رئیسی اعلام کردند. این سه نهاد ضمن افشاگری از جنایات رئیسی در برنامه های تلویزیونی و در سطح میدیای اجتماعی، تمام امکانات خود را جهت سازماندادن حرکات اعتراضی در نیویورک، کانادا و شهرهای اروپا به کار برده است. لیست این اعتراضات متعاقبا به اطلاع عموم رسانده میشود.

در ادامه این کارزار، این سه نهاد نامه سر گشاده ای به سازمان ملل و دولت آمریکا ارسال کرده و در آن خواستار شده اند به رییسی ویزای ورود به آمریکا داده نشود، و در عوض راهکارهای موثری برای دستگیری و بررسی جنایتش در دستور بگذارند.  متن این نامه و ترجمه آن را در زیر ملاحظه نمایید. لازم به ذکر است که رونوشت این نامه به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران ، دولت‌ها، رسانه ها و مردم در کشورهای مختلف ارسال شده است.

باید به حضور رئیسی قاتل اعتراض کرد و با فشار آوردن به دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از حضور نمایندگان رژیم اسلامی در خارج از کشور جلوگیری کرد. ما از شما مردم آزادیخواه و شما دادخواهان دعوت میکنیم تا با شرکت در حرکات اعتراضی در کشورهای مختلف، با برگزاری تجمع اعتراضی در شهر محل اقامت خود و در آمریکا با ارسال نامه به سناتورها و سازمان ملل، خواستار منع ورود رئیسی به آمریکا و دستگیری و محاکمه او شوید.

 

برای اطلاعت بیشتر با ایمیل های زیر تماس بگیرید:

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

شیوا  محبوبی ، سخنگو

shiva.mahbobi@gmail.com

 

کمیته بین المللی علیه اعدام

حسن صالحی، سخنگو

hasan.salehi2000@gmail.com

 

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

شهلا دانشور، سخنگو

shahla.daneshfar2@gmail.com

 

متن انگلیسی نامه:

https://wp.me/p9yWrK-342

ترجمه متن نامه انگلیسی به فارسی را در زیر ملاحظه میکنید:

 

نامه ای سرگشاده به دولت آمریکا و سازمان ملل

به:

ایالات متحده، رئیس جمهور، جو بایدن

سازمان ملل، دبیر کل، آنتونیو گوترش

رونوشت:

گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در ایران، جواد رحمان

 

اجازه ندهید ابراهیم رئیسی وارد آمریکا شود، او باید به جرم ارتکاب جنایت علیه بشریت دستگیر و محاکمه شود!

 هفتاد و هفتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۳ سپتامبر برابر با ۲۲ شهریور ماه آغاز به کار میکند. ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رژیم اسلامی، اعلام کرده است که در این اجلاس شرکت وارد کرد. رئیسی دستور قتل هزاران تن از مخالفان را در مقیاسی که جنایت علیه بشریت به حساب میاید را  صادر کرده است. اجازه دادن به این قاتل برای حضور در اجلاس سازمان ملل خشم بسیار زیادی را بر می انگیزد . ما قویاً از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و همچنین جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و دولت وی می خواهیم که از تمام اختیارات خود برای ممانعت از ورود ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور رژیم اسلامی ، به آمریکا و حضور در این اجلاس استفاده کنند.

 ابراهیم رئیسی یک قاتل است. مایلیم به طور خاص توجه شما را به برخی از مصادیق جنایات ابراهیم رئیسی و رژیم او جلب کنیم و از سازمان ملل متحد و دولت آمریکا بخواهیم برای رسیدگی به جنایات وی اقدام کنند.

نمونه‌های زیر و اسناد مربوط به آن تنها چند نمونه از جنایات علیه بشریت می‌باشد که  رئیسی مرتکب شده است:

  • ابراهیم رئیسی از سال ۱۳۶۰ در سمتهای قضایی که در رژیم داشته است مرتکب جنایات علیه بشریت شده است. رئیسی قبل از اینکه به عنوان رئیس جمهور معرفی شود، مسئول دستگیری، شکنجه و اعدام هزاران نفر در چهار دهه گذشته را بر عهده داشته است.

 

  • در تابستان ۱۳۶۷ ابراهیم رئیسی معاون دادستان تهران و عضو «هیئت مرگ» بود، که بیش از ۵۰۰۰ زندانی سیاسی تنها در عرض ۳الی ۴ هفته اعدام شدند و سپس اجساد آنها در گورهای دسته جمعی انداخته شد و این اجساد هرگز پیدا نشد. پس از ۳۴ سال هنوز بسیاری از خانواده ها نمی دانند که عزیزانشان کجا دفن شده اند. برخی از خانواده ها تنها به این دلیل دستگیر و شکنجه شده اند که خواستار دانستن حقیقت در مورد علت اعدام عزیزانشان در سال ۱۳۶۷ هستند.

 

  • در ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱، حمید نوری، یکی از عاملان کشتار ۱۳۶۷ که در آن زمان دستورات خود را از ابراهیم رئیسی دریافت می کرد، در سوئد محکوم شد. حمید نوری هنگام ورود به سوئد دستگیر و در سوئد محاکمه شد. او سپس به خاطر نقشش در کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ به قتل و جنایات جنگی محکوم و به حبس ابد محکوم شد. پس از صدور حکم نوری، عفو بین‌الملل از همه کشورها خواست تا از اصل صلاحیت قضای بین‌المللی خود برای تحقیق درباره سایر مقامات سابق و فعلی رژیم اسلامی ایران از جمله ابراهیم رئیسی استفاده کنند.

سوال اینست ، اگر نوری که با رئیسی همکاری می کرد، به درستی در سوئد به حبس ابد محکوم شده است، چگونه ابراهیم رئیسی، که یکی از عاملان اصلی و دستور اعدام هزاران نفر را داد، اجازه ورود آزادانه به خاک آمریکا و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را دارد؟

 

  • تحت مسولیت رئیسی، روح الله زم، روزنامه نگار ایرانی که در فرانسه زندگی می کرد، هنگام سفر به عراق توسط ماموران سپاه پاسداران ربوده شد. او سپس به ایران برده شد، تحت  زندان و شکنجه قرار گرفت و  در دسامبر ۲۰۲۰ به دار آویخته شد. ده ها نفر از شهروندان دو تابعیتی در حین سفر به ایران دستگیر، از کشورهای همسایه ایران ربوده شده، به ایران برده شده و شکنجه و سپس بر أساس اتهامات ساختگی به حبس محکوم شده اند. رژیم رئیسی در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، برنامه ریزی کرد تا خبرنگار ایرانی -آمریکایی، مسیح علینژاد، را در آمریکا ربوده  و ترور کند. حمله به سلمان رشدی نویسنده مشهور در  ۱۲ آگوست ۲۰۲۲ به دستور رژیم اسلامی انجام شد.  بنیانگذار رژیم، خمینی فتوای اصلی را صادر کرد و علی خامنه ای، رهبر فعلی، قتل رشدی را یک وظیفه اسلامی خواند. رئیسی، رئیس جمهور چنین رژیمی است که علیه رشدی فتوا می‌دهد . چندین شهروند آمریکایی از جمله آقای جمشید شارمهد که توسط سپاه ربوده شد و اکنون در زندان، شکنجه و به عنوان گروگان نگهداری می شود. آقای شارمهد هر لحظه در خطر اعدام است. رئیسی و رژیم او از آزادی زندانیان آمریکایی-ایرانی و سایر شهروندان دوتابعیتی خودداری می کنند. اجازه دادن به

رئیسی برای ورود به آمریکا، سیلی بر چهره شهروندان ایرانی-آمریکایی زندانی و خانواده های آنها خواهد بود.

 

  • در زمانی که رئیسی، رئیس قوه قضائیه بود رژیم سرکوب معترضان را در آبان ماه ۱۳۹۸ انجام داد که در آن ۱۵۰۰ نفر توسط نیروهای رژیم کشته  شدند و بیش از ۸۰۰۰ نفر دستگیر و شکنجه و به حبس های طولانی مدت محکوم شدند.  بسیاری از این دستگیرشدگان هنوز در زندان هستند. ده ها معترض از جمله نوید افکاری قهرمان کشتی ایران به دلیل ابراز مخالفت خود با جنایات رهبران رژیم اسلامی اعدام شدند. رئیسی برای این معترضان حکم بازداشت، حبس و اعدام صادر کرد.

 

  • رئیسی به عنوان یکی از اعضای شورای امنیت ملی رژیم اسلامی در سرنگونی عمدی پرواز اوکراینی در هشتم ژانویه ۲۰۲۰ که منجر به کشته شدن همه ۱۷۶ سرنشین هواپیما  « پ اس ۷۵۲» شد، نقش داشت.

 

  • صدها فعال و خانواده هایشان توسط نیروهای امنیتی رژیم مورد آزار و اذیت، دستگیری، شکنجه، شلاق یا حبس طولانی مدت و همچنین صدور احکام اعدام قرار گرفته اند. ده ها تن از مدافعان حقوق زنان مخالف حجاب، معلمان و کارگران که برای حقوق خود تظاهرات کردند، بازداشت و شکنجه شده اند.

 

در آگوست ۲۰۲۱، نامه ای توسط بیش از هفتصد خانواده از زندانیان سیاسی دادخواه، از ایران و سایر کشورها، امضا و به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارسال شد. در این نامه خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط فعالین عرصه ها  در ایران شدند. امضاکنندگان در نامه خود جنایاتی  که توسط که توسط ابراهیم رئیسی و سپاه پاسداران صورت گرفته را افشا کردند و از شورای حقوق بشر سازمان ملل  خواسته‌اند تا «گام‌های مؤثر و عملی برای تشکیل کمیسیون مستقلی برای تحقیق و جمع‌آوری شواهد  جنایاتی که  رژیم در ایران و سطح بین‌المللی مرتکب شده است بردارد»

 

ابراهیم رئیسی نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشد. دادن اجازه ورود به رئیسی به خاک آمریکا و حضور در اجلاس سازمان ملل تنها می تواند نشان دهد که جنایت علیه بشریت برای دولت آمریکا و سازمان ملل و دبیرکل آن اهمیتی ندارد. اجازه دادن به حضور رئیسی در مجمع سازمان ملل، هر چه بیشتر ثابت خواهد کرد که آمریکا و سازمان ملل عمدا چشمان خود را بر جنایات علیه بشریت که رئیسی و رژیمش علیه مردم ایران و همچنین شهروندان آمریکایی مرتکب شده اند، بسته اند.

 

ما قویاً از دولت آمریکا و سازمان ملل می‌خواهیم که برای رئیسی روادید صادر نکنند و در عوض از قدرت خود برای انجام اقدامات و اقدامات خاص برای پیگیری و بررسی  ارتکاب جنایت علیه بشریت توسط ابراهیم رئیسی استفاده کنند.

 

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی

کمیته بین المللی علیه اعدام

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

 

 

Campaign to Free the Political Prisoners in Iran (CFPPI)

 shiva.mahbobi@gmail.com

 

International Committee Against Execution (ICAE)

hasan.salehi2000@gmail.com

 

Campaign to Free Jailed Workers in Iran (Free Them Now)

 shahla.daneshfar2@gmail.com

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)