مجله شماره ۱۵۷ کائوس‌ گ‌.ل. بر جنبش دوجنسگرایان+ و زندگی روزمره و تجربه‌های افراد دوجنسگرا+ تمرکز دارد. کائوس‌ گ‌.ل. یکی از سازمان‌های فعال در زمینه حقوق دگرباشان و رنگین‌کمانی‌ها در کشور ترکیه است و با انتشار این نشریه فرصتی برای دگرباشان و رنگین‌کمانی‌‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند از مشکلات و مسائل خود صحبت کنند و حرف خود را به گوش جامعه برسانند. 

 

این شماره نشریه کائوس گ.‍ ل. به محو دوجنسگرایی+ در جامعه و باورهای نادرست و کلیشه‌‌ای درباره این گروه پرداخته است. بسیاری به غلط دوجنسگرایان را در گروه دگرجنسگرا یا همجنسگرا قرار می‌دهند که این نادیده گرفتن و حذف دوجنسگرایی، به این جامعه آسیب‌های بسیاری وارد می‌کند. این مجله با کمک فعالان و کنشگران حوزه دوجنسگرایان+ سعی دارد به از بین بردن این کلیشه‌ها و ارائه تصویری واقعی‌تر از دوجنسگرایان کمک کند.

 

کنشگران مختلفی با تجارب متفاوت، با مطالب خود در مورد دوجنسگرایی+ که یک اصطلاح چتری و در برگیرنده طیف‌های گسترده‌ای از تجربیات و معانی است، در این مجله مشارکت کرده‌اند. اوموت اردم، دوئا ملیس، باریش آزار، پینار کاراباغ، آسلی جرن اصلان، گیزم کارا گوز کنشگران دوجنسگرای اهل ترکیه، وبسایت بای‌توپیا، اولین وبسایت درباره دوجنسگرایی+ به زبان ترکی، جیکوب انگلبرگ، کاندیدای دکترای مطالعات فیلم در کالج کینگ لندن و تحلیلگر جرم‌انگاری دوجنسگرایی در سینمای دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ و زینب پیغمبرزاده، یکی از سردبیران سایت دوجنسگرا و محقق حوزه مطالعات جنسیت، از نویسندگان این مطالب بوده‌اند.

 

 این مجله را می‌توانید از سایت کائوس‌گ‌ل دانلود کنید.

https://notabene.com.tr/ana-sayfa/536-kaos-gl-dergisi-sayi-175-biseksueel.html

مطلب زینب پیغمبرزاده درباره دوجنسگرایان ایرانی هم در این شماره ترجمه و منتشر شده است. می‌توانید این مطلب را که پیش از این به فارسی در سایت رادیو زمانه منتشر شده بود، در وبسایت دوجنسگرا و سایت رادیو زمانه بخوانید.

داستان‌های غیرقابل روایت دوجنس‌گرایی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)