اعضای جامعه دگرباشان جنسی صربستان اعلام کرده اند که حضور نخستین نخست وزیر آشکارا همجنسگرای در این کشور به رژه سالانه غرور کشور را خوش آمد نخواهند گفت. فعالان حقوق دگرباشان جنسی، پس از ابراز نا امیدی خود را از موضع نخست وزیر صربستان در برابر پیشرفت حقوق عقلیت های جنسی، سعی در جلوگیری از حضور نخست وزیر آنا برنابیک در رژه غرور امسال هستند.

به گزارش بی بی سی، او یکی از سیاستمدارانی است که توسط کارزار “بگو نه”، که توسط فعالان مGay Lesbian Info Center (GLIC) راه اندازی شده است، هدف قرار گرفته شده است. هدف از این کارزار، مسدود کردن حضور سیاستمدارانی که به اندازه کافی برای حقوق دگرباشان جنسی فعالیت نکرده اند، از رویدادهای غرور کشور است. 

برنابیک، در سال ۲۰۱۷، زمانی که به عنوان نخستین زن و نخستین نخست وزیر آشکارا همجنسگرا انتخاب شد، تاریخ ساز گشت. او همچنین تنها رهبر سرشناس ملی همجنسگرا در بالکان و پنجمین رئیس دولتی دگرباش جنسی در جهان است.

“رسوایی”:
علیرغم اینکه برنابیک خود را یک اصلاح طلب پیشرو میداند، وی بسیاری از اعضای جامعه دگرباشان جنسی را خشمگین ساخته است.

برنابیک در هنگام شرکت در رژه غرور سال گذشته، به خبرنگاران گفت که حقوق دگرباشان جنسی پس از رسیدگی به امور مربوط به حقوق بازنشستگی، تورم و سطح زندگی، در اولویت دوم قرار دارد. پردارگ آزدیجکویچ، رئیس GLIC، اظهارات او را “رسوایی” نامید.

 برنابیک همچنین در رژه غرور سال ۲۰۱۷ گفت: “به عنوان نماینده دولت، افتخار می کنم که کشور ما قوانین ضد تبعیض را اتخاذ کرده است … سطح تبعیض گروه های اقلیت و اعضای جوامع ملی در حال کاهش است.”

وی اضافه کرد: “پس از کاهش بی نظیر تعداد حملات فیزیکی به افرادی که از اکثریت متمایز هستند، به همان اندازه اهمیت دارد که ما به یکدیگر آسیب نزنیم.”

موانع متعدد صربستان:
در حالی که همجنسگرایی در صربستان قانونی است و دولت قوانینی را برای مقابله با تبعیض جنسیتی دگرباشان جنسی معرفی کرده است، اما دگرباشان جنسی در صربستان هم چنان از تعصبات گسترده و ترس از خشونت روبرو هستند.

جمعیت اکثریت ارتدکس این کشور، برای پیش بردن حقوق دگرباشان جنسی، با موانع زیادی مواجه است. در سال ۲۰۱۴، سازمان عفو ​​بین الملل، صربستان را به عنوان کشوری با کمبود اراده برای مقابله با هوموفوبیا و ترانسفوبیا اعلام کرد.

بر اساس نظرسنجی هایی که توسط انجمن حقوق برابر دگرباشان جنسی (ERA) انجام شده است، در سال ۲۰۱۵، ۵۱ درصد از دگرباشان جنسی در صربستان شخصا تبعیض جنسیتی را به دلیل هویت جنسی یا جنسیت شان تجربه کرده اند و نظرسنجی سال ۲۰۱۲ نشان داد که ۴۸ درصد از صرب ها معتقدند که همجنسگرایی یک نوع بیماری است.

در سال های گذشته، رژه های غرور صربستان،با خشونت و تظاهرات گروه های دگرباش ستیز مختل شده اند. این مساله موجب ممنوعیت برگزاری رژه های غرور شده است. این مساله تنها در سال ۲۰۱۴، زمانی که مقامات این ممنوعیت را لغو کرده و اجازه داد که راهپیمایی تحت نظارت سنگین پلیس انجام شود، تغییر کرد.

یک نظرسنجی ILGA-Europe که در اوایل سال جاری انجام شد، صربستان را در رابطه با حقوق دگرباشان جنسی، در رتبه ۲۸ ام از ۴۹ کشور اروپایی و آسیای غربی رده بندی کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.pinknews.co.uk/2018/09/14/bollywood-abhishek-bachchan-gay-sex-india/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com