دانشجوی کالج ایتاکا در نیویورک، برای فرار از اردوگاه تبدیل درمانی همجنسگرایان در آفریقا جایزه شادی جوانان را از بنیاد کالین هیگینز، را از آن خود کرد. این جایزه همچنین شامل کمک مالی ۱۰،۰۰۰ دلاری است که او قصد دارد برای تحصیل و فعالیتش استفاده کند.

تابستان گذشته ماهاد اولاد،خانواده اش برای تعطیلات به کنیا رفت. اوایل امسال، او داستان شخصی اش را در مقاله ایی با عنوان Thethacan برای مدرسه نوشت.

او نوشت: “هنگامی که مادر من مرا دعوت کرد تا برای تعطیلات و برای دیدار با اقوام با او به کنیا سفر کنم، فکر کردم که این سفر فرصت خوبی برای صرف وقت با او ، تجدید دیدار با اقوامی که مدتهاست آنها را ندیده ایم و کشف شرق آفریقا خواهد بود. من از اینکه مادرم برایم برنامه های دیگری تدارک دیده است، خبر نداشتم.”

او توضیح داد که او از خانواده ایی با پیشینه محافظه کار مسلمان است. با توجه به این پایه فرهنگی، او مجبور بود بیخدایی و هویت جنسی اش را از آنها پنهان کند.

هنگامی که آنها در کنیا وارد شدند، مادر اولاد به او گفت که او به ایالات متحده باز نخواهد گشت. مادرش به او گفت که او باید از تحصیل در آمریکا دست کشیده و در اردوگاهی تحت کنترل گروهی از شیخ ها که هدفشان اصلاح باورهای مذهبی و تغییر هویت جنسی اوست، بماند.

اولاد این اردوگاه را مشابه با دیگر مکان های تبدیل درمانی همجنسگرایان در سایر نقاط دنیا که از تکنیک های توهین آمیز استفاده میکنند، میداند.

او نوشت: “آنها اسیران خود را مورد ضرب و شتم شدید، چنگ زدن، محرومیت از غذا و سایر اقدامات بی رحمانه قرار میدهند.”

فرار:
اولاد تصمیم گرفت که در این نیرنگ با مادرش همراه شده و فرارش را برنامه ریزی کند..

او به مادرش گفت که در گمراهی بوده است و با سازمان مسلمانان سابق آمریکای شمالی (EXMNA) تماس گرفت. این سازمان به افرادی که برای خروج از اسلام با تبعیض روبرو میشوند، کمک می کند.

این سازمان با سفارت ایالات متحده در کنیا تماس گرفت. سفارت اولاد را پذیرفت و هزینه سفرش به آمریکا را پرداخت. سپس او بار دیگر تحصیل در کالج را شروع کرد.

در حال حاضر اولاد ۱۹ ساله، اولاد هیچ ارتباطی با خانواده اش ندارد.

او نوشت: “امتناع آنها از پذیرش من و تلاش آنها برای قرار دادنم در اردوگاه تبدیل درمانی، من را ویران کرد. رفتار آنها من را به فکر فرو برده و به پرسش هایی از قببل اینکه من که هستم و آیا من شایستۀ چنین برخوردی هستم، رسانده است. از دست دادن عشق و حمایت خانواده از نظر مالی و عاطفی، بسیار به من آسیب زده است.”

جایزه:
فیلمنامه نویس و مدیر کالین هیگینز (۹ تا ۵) این سازمان را در سال ۱۹۸۶ تاسیس کرد. هدف اصلی او کمک به جوانان دگرباش جنسی در جوامع فقیر است.

جایزه شجاعت جوانان در سال ۲۰۰۰  برای تقدیر از جوانانی که سختی های زیادی را تحمل کرده اند، اما خود را با عظمت و شرافت اداره کرده اند، تأسیس شد.

اولاد یکی از چهار برنده از بین ۱۶۷ نامزد بود. او گفت از شنیدن این خبر زبانش بند آمد.

در حال حاضر، او در حال برنامه ریزی برای استفاده از این جایزه برای تحصیل و ایجاد یک پروژه برای برجسته کردن تجربه دگرباشان جنسی آفریقایی است.

بر اساس نوشته های او در Thethacan، این پروژه در مراحل اولیه قرار دارد. اولاد در این پروژه، خود، داستانش و همچنین مشکلات گسترده ایی که دگرباشان جنسی در آفریقا با آن مواجه هستند را برجسته خواهد کرد.

ما همه جا هستیم؛ آزاد و برابر:

‌‎فیس بوک ما:
‌‌‌‌‏https://m.facebook.com/DharmaMartia
وب سایت ما:‏
‌‌‏http://dharmamartia.org
‌‎صفحه خبر وب سایت :
‏http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‌‎
کانال تلگرام ما:
‌‌‏https://telegram.me/DharmaMartia
‌‎همکاران ما:
‌‌‏رسانه همیاری: ‌‌‏
‏http://media.hamyaari.ca
‌‌‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
‏www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
‏www.planettransgende

منبع:
https://www.gaystarnews.com/article/student-wins-award-escaping-conversion-camp-africa/#gs.emLLAHQ

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com