این درست است که خانواده‌هایی که از زوج‌های همجنسگرا و دوجنسگرا و یا به‌طور کل کوئیر تشکیل شده‌اند به میزان بسیار کمتری و حتی نزدیک به صفر کلیشه‌های جنسیتی رایج و مردسالارانه در روابط خود دارند؛ کلیشه‌هایی مانند اینکه آشپزی کار زن‌هاست!
اما با این ‌وجود موضوع تقسیم کار عادلانه برای زوج‌های کوئیر هم می‌تواند موضوعی مهم باشد که اگر به آن رسیدگی نشود حتی ممکن است سلامت و تداوم رابطه را به خطر بیندازد.
برخلاف تصور بعضی افراد، تقسیم کار همیشه به این معنی نیست که اگر یک‌بار من غذا پختم فردا تو غذا می‌پزی یا امروز من جارو زدم فردا وظیفه‌ی توست! البته این روش ممکن هست برای بعضی زوج‌ها به کار بیاید اما حقیقت این است که توانایی آدم‌ها یک شکل نیست. بهترین راه برای تقسیم کارها به‌طوری‌که هردو نفر راضی باشند این است که طرفین با هم گفتگو کنند.
برنامه کاری و ساعات فراغت خود و شریکتان را روی کاغذ بنویسید و از شریک خود سؤال کنید با توجه به ساعات کار و توانایی‌هایش انجام کدام کارهای خانه برای او مناسب‌تر است؟ خودتان هم به این سؤال جواب بدهید.
برنامه کاری طرفین در این تقسیم کار مهم است زیرا مثلاً کسی که شب‌کار است، شاید به دلیل خستگی نتواند صبح زود به گل‌های باغچه آب بدهد یا برای انجام کارهای اداری مربوط به خانه، صبح خود را اختصاص دهد زیرا برای او صبح، زمان خوابیدن و استراحت کردن است.
از طرف دیگر علاقه هم در انجام کارهای منزل مهم است شاید بتوانید کسی که اصلاً آشپزی بلد نیست را مجبور کنید غذا بپزد اما درنهایت شما هم از طعم بد غذا رنج خواهید برد! در این موارد بهترین کار رسیدن به یک توافق دو طرفه است برای مثال شهریار آشپز خوبی هست پس او آشپزی می‌کند و سهیل در عوض وظیفه شستن ظرف‌ها را برعهده دارد یا شهریار فرد حسابگری است در نتیجه حساب و کتاب دخل‌وخرج منزل با اوست و سهیل به کارهای فنی علاقه دارد و رسیدگی به وسایل خراب خانه را برعهده دارد.
به طور کل تقسیم کار درست در منزل نیاز به گفتگوی زیاد، آزمون و خطا و علاقه‌ی هردو طرف رابطه به همکاری در این زمینه دارد.

 

راههای ارتباط با ما:

پیامک در تلگرام

کانال تلگرام

اینستاگرام

فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com