یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر مردم گرجستان، کشور اروپایی و اسیایی در منطقه قفقاز، معتقدند که حقوق دگرباشان جنسی باید محافظت شود.

این نظرسنجی که توسط موسسه ملی دموکراتیک (NDI) انجام شده است نشان می دهد جامعه محلی از دگرباشان گرجستان پشتیبانی نمی کند.

NDI این نظرسنجی را در ابتدای ماه ژوئن سال جاری آغاز و نتایج آنرا در روز چهارشنبه (۱ آگوست) منتشر کرد. در این نظرسنجی، آنها ۲،۴۰۹ نفر را با +/- ۱.۹٪ حاشیه خطا مورد بررسی قرار دادند.

نتایج به دست آمده نشان می دهد که تنها ۲۳ درصد از شهروندان گرجستان حمایت از حقوق دگرباشان جنسی را مهم می دانند. اگرچه این نتیجه افزایشی ۲ درصدی نسبت به آخرین نظرسنجی انجام شده درسال ۲۰۱۵ را نشان میدهد، اما هنوز حمایت از دگرباشان جنسی در این کشور به شدت پایین است.

از دیگر نتایج این نظرسنجی به دست آمدن آمار ۴۴٪ برای کسانی که حقوق دگرباشان جنسی را مهم نمیدانند و آمار ۲۶٪ برای افراد با نظر ممتنع است.

شهروندان گرجستان در مورد حقوق دیگر گروه های به حاشیه رانده شده، واکنش مثبت تری نشان دادند.

۶۰٪ از آنها بر این باورند که حفاظت از حقوق اقلیت های مذهبی و قومی مهم است، در حالی که ۹۳٪ از آنها پاسخی مشابه برای توانخواهان دادند.

کشور در حال مبارزه است:
گرچه گرجستان یکی از معدود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی است که به صراحت تبعیض بر اساس گرایش جنسی را منع می کند، اما همجنسگرایی همچنان یکی از مهمترین نقض ارزش های این کشور مسیحی ارتدوکس است.

در اوایل امسال، جشن های IDAHOBIT  به دلیل نگرانی های امنیتی، لغو شدند.

یک فعال تراجنسی نیز در ماه فوریه به طرز وحشیانه ایی مورد حمله قرار گرفت.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:

‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎

وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:
منبع:
 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com