سازمان حقوق بشر ایران؛ ۱۰ تیر ۱۳۹۷: پیشتر خبر اعدام دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج در روز چهارشنبه توسط سازمان حقوق بشر ایران اعلام شده بود که طبق اطلاعات جدید این تعداد به پنج نفر افزایش یافته است. حدود هشت زندانی نیز طی روز جاری جهت اعدام به سلول انفرادی منتقل شدند.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، پیشتر خبر اعدام دو زندانی به نام‌های “صفا علی جلالی” از بند ۱ و “مجید حیدری” از بند ۷ را در روز چهارشنبه ۶ تیر ماه، در زندان رجایی شهر کرج اعلام کرده بود، اما طبق اطلاعاتی که جدیدا به دست این نهاد حقوق بشری رسیده است، تعداد اعدام‌ها در این روز پنج نفر بوده است.

حسن گمشادی از بند ۳، جواد کمانی و فرشید قربانی از زندان خورین ورامین نام سه زندانی دیگر است که روز چهارشنبه ۶ تیر ماه در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

خبرگزاری هرانا پبشتر در مورد جواد کمانی و فرشید قربانی نوشته بود که ایشان به ترتیب ۳۲ و ۳۸ سال سن داشتند و در یک پرونده مشترک از بابت سرقت مسلحانه منجر به قتل و سپس کشف مواد مخدر در زندان در ایام حبس به اعدام و زندان محکوم شده بودند.

با این حال یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “حکم اعدام برای اتهام قتل عمد در مورد این دو زندانی اجرا شده است.”

هیچ یک از اعدام‌های فوق توسط رسانه‌های داخل ایران اعلان نشده‌اند.

همچنین طی روز یکشنبه حدود هشت زندانی که عمدتا با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند از بندهای مختلف زندان رجایی شهر به سلول انفرادی منتقل شدند. تا لحظه تنظیم این خبر از اسامی و تعداد دقیق این زندانیان اطلاعی به‌دست نیامده است.

گفته میشود احکام این افراد اگر موفق به اخذ رضایت و یا مهلت از شاکیان پرونده‌های خود نشوند، روز چهارشنبه اجرا خواهند شد.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۲۴۰ اعدام از میان ۵۱۷ اعدام در سال ۲۰۱۷ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. طی سال اخیر بیشترین میزان اعدام‌ها در زندان رجایی شهر کرج انجام شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com