شناخت گرایش جنسی می‌تواند یک تجربه‌ی پیچیده و گیج‌کننده باشد. هیچ آزمایش صد درصد علمی برای این کار وجود ندارد و فرد با مطالعه در زمینه گرایش جنسی و مراجعه صادقانه به تاریخچه‌ی علائق جنسی و احساساتش می‌تواند در مسیر درک گرایش خود قدم بردارد و تعیین کند که چه گرایش جنسی دارد.
چرا می‌گوییم مسیر درک گرایش جنسی؟ زیرا این یک حقیقت است که گرایش جنسی پیچیدگی‌های زیادی دارد و عوامل خارجی و درونی زیادی باعث می‌شود تا افراد به‌اجبار یا اشتباه تصور کنند گرایش جنسی خاصی دارند؛ اما با بیشتر شدن آگاهی، تجربه شخصی و افزایش آزادی در زندگی به شناخت کامل‌تری از این جنبه شخصیت خود می‌رسند که حتی تصورش را هم نمی‌کردند.
پس شناخت گرایش جنسی یک مسیر است که فرد باید در آن با صبوری و ذهنی باز برای رسیدن به حقیقت قدم بزند.
نکته بسیار مهم در شناخت گرایش جنسی این است که هیچ‌کس غیر از شما نمی‌تواند بگوید که چه گرایش جنسی دارید. افراد گوناگون تنها می‌توانند با دادن اطلاعات درست و معتبر شما را یاری دهند اما درنهایت شما هستید که خود را بهتر از هرکس دیگری می‌شناسید.

📌 برای راحت‌تر قدم زدن در این مسیر ما تنها چند نکته را به شما یادآوری می‌کنیم:
• درک کنید که داشتن انواع فانتزی جنسی در مورد افراد هم‌جنس لزوماً به معنی هم‌جنس‌گرا یا دوجنس‌گرا بودن شخص نیست. زنان و مردان دگرجنس‌گرای زیادی هستند که فانتزی جنسی با هم‌جنس خود دارند اما به آن به چشم چیزی که هست نگاه می‌کنند یعنی فقط یک فانتزی جذاب جنسی در ذهنشان.
نکته مهم در مورد فانتزی جنسی این است که افراد لزوماً در دنیای واقعی از رخ دادن فانتزی خود لذت نمی‌برند به همین دلیل فانتزی داشتن دلیل محکمی بر وجود گرایش جنسی خاصی نیست. البته می‌توان به فانتزی‌ها توجه نشان داد و دید که کدام فانتزی با کدام جنسیت برای فرد جذابیت بیشتری دارد اما همان‌طور که گفتیم این نکته به‌تنهایی دلیل محکمی نیست.

• برقراری رابطه جنسی با هم‌جنس لزوماً به معنی هم‌جنس‌گرایی فرد نیست. گرایش جنسی بر اساس کشش و علاقه جنسی، عاطفی و روحی شما به افراد دیگر تعیین می‌شود نه صرفاً فقط عمل جنسی داشتن!
بسیاری از افرادی که در بزرگ‌سالی یا حتی میان‌سالی به‌عنوان هم‌جنس‌گرا آشکارسازی کردند پیش از آن روابط دگرجنس‌گرایانه داشتند و بسیاری از افراد دگرجنس‌گرا هم از روی علاقه یا کنجکاوی وارد رابطه جنسی با هم‌جنس خود می‌شوند.

• تفاوت بین گرایش جنسی و هویت جنسیتی را به‌خوبی بشناسید و درک کنید. ترنسجندرهای زیادی هستند که در ابتدا به‌عنوان یک هم‌جنس‌گرا برون‌آئی می‌کنند و البته در جوامعی مانند ایران که هم‌جنس‌گرایی جرم و تابو است برعکس این مسئله نیز متداول است یعنی هم‌جنس‌گرایانی که تصور می‌کنند ترنسکشوال هستند.
گرایش جنسی جدا از هویت جنسیتی است و نباید این دو مقوله را با یکدیگر اشتباه گرفت.

• نداشتن کشش جنسی، عاطفی و روحی به افراد غیر هم‌جنس به معنای هم‌جنس‌گرایی فرد نیست. احتمال آسکشوال (بی‌جنس‌گرا) بودن را نباید فراموش کرد.

📌 یادتان نرود در مسیر شناخت گرایش جنسی هدف تنها رضایت و شادی شما از زندگی است. گرایش جنسی را که تصور می‌کنید متعلق به شما است برای خود روی یک سنگ حک نکنید بلکه منعطف باشید و همیشه احتمال کشف جنبه‌ای جدید و جالب از این بخش از شخصیت خود را بدهید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com