تصور کنید که یک کابینت هستید و افرادی که در زندگی شما حضور دارند پوشه‌های داخل کابینت هستند. وقتی پوشه‌ای برای شما مهم باشد، فضای بیشتری می‌گیرد، جنس با کیفیت‌تری دارد و همچنین در دسترس‌تر از باقی پوشه‌هاست. اگر پوشه‌ فردی در کابینت زندگی شما این ویژ‌گی‌ها را داشته باشد پس قطعاً برای شما شخص مهمی است و تاثیر زیادی در زندگی شما دارد.

بعضی افراد اما صاحب پوشه‌های معمولی هستند که گاهی اوقات برای شما مهم هستند اما با کاهش اهمیت آنها ممکن است آنها را کنار بگذارید. البته این سخن بسیار خشن‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد اما گاهی اوقات افراد در دوره‌هایی از زندگی شخص، دارای اهمیت هستند و بعد به هر دلیلی در زندگی شخص باقی نمی‌مانند. ممکن است این قطع رابطه از طرف شما یا آنها باشد، خواسته یا ناخواسته باشد اما چیزی که مهم است این است که با کم اهمیت شدن افراد در زندگی، حضور آنها نیز کمرنگ می‌شود و کم کم از زندگی شما خارج می‌شوند.

افراد اغلب بدون اینکه خود متوجه شوند به سراغ کابینت خود می‌روند و این پوشه‌ها را براساس اولویت و اهمیتی که دارند دوباره می‌چینند! این مسئله بسیار مهم است زیرا اگر شخصی پوشه‌های کابینت خود را به درستی اولویت بندی نکند باعث می‌شود تا انرژی خود را صرف پوشه‌هایی کند که در واقع از اهمیت چندانی برخوردار نیستند. به عبارت دیگر شخص تلاش می‌کند تا تعداد زیادی از انسان‌ها را در زندگی خود جای دهد و برای آنها وقت و انرژی صرف کند که در واقع در توانش نیست و باعث به هم ریختن زندگی او و حتی از بین رفتن برخی روابط مهم می‌شود.
برای مثال اگر پارتنرتان به شما و یک آشنای معمولی، به یک اندازه اهمیت دهد و هردوی شما را در یک جایگاه از اهمیت در کابینت خود نگهداری کند آیا این باعث ناراحتی و ایجاد مشکل در رابطه نمی‌شود؟
از طرف دیگر باید پذیرفت که خروج افراد مختلف از زندگی با وجود غمی که دارد امری طبیعی است که باید با آن کنار آمد بخصوص اگر کسی هستید که به راحتی وابسته دیگران می‌شوید و در رها کردن افراد مشکل دارید، مهم است که به این بخش از زندگی اجتماعی خود توجه نشان دهید و در این رابطه مطالعه کنید و حتی از یک مشاور کمک بگیرید.

اجازه ندهید کابینت زندگی شما پر از پوشه‌های بی‌اهمیت شود، افراد سمی، افراد خودشیفته که واقعا به شما اهمیت نمی‌دهند یا افرادی که به مکرراً به شما ضربه می‌زنند را از کابینت زندگی خود بیرون بکشید.
تلاش برای اولویت بندی افراد و داشتن روابط سالم و کاربردی به هیچ‌وجه خودخواهی نیست . مطمئن باشید شما این توانایی را دارید که انتخاب کنید چه کسی برایتان مهم است و می‌خواهید برای او انرژی و وقت بیشتری بگذارید.
زمان آن است که به سراغ کابینت خود بروید و تصمیم بگیرید چه کسی برایتان اهمیت بیشتری دارد و چرا؟

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com