ماف نیوز: حکم حبس یک هنرمند به نام «مسعود آلانی» در اشنویه تاکنون از سوی دادگاه تجدیدنظر نقض نشده و احتمالا به زودی جهت سپری‌کردن دوران محکومیتش راهی زندان‌ شود.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، حکم ۹ ماه حبس تعزیری مسعود آلانی هنرمند جوان اشنویه‌ای همچنان تغییر نکرده و از سوی دادگاه تجدیدنظر تأیید و‌ یا نقض نشده است. این حکم در روز ۲ بهمن ۱۳۹۵ از سوی شعبە‌ی ١٠١ دادگاه انقلاب این شهر صادر شده بود.

مسعود آلانی روز ۲۰ بهمن بە حکم صادرە اعتراض نمود و خواستار بررسی حکم در دادگاه تجدید نظر در ارومیە شد. حکم به تاکید مهدی رضایی دادرس دادگاه انقلاب اسلامی اشنویه و شعبه‌ی ۱۰۱ این شهرستان و با سفارش کتبی اداره‌ی اطلاعات اشنویه، صادر شده است.

او که هم‌اکنون با قید وثیقه آزاد است، احتمالا در زمانی نزدیک جهت سپری‌کردن حکم راهی زندان‌ گردد.

اتهام وی «تبلیع به نفع احزاب کُردی از طریق خواندن سرودهای حماسی» عنوان شده است و تحت همین عنوان هم در بهمن ماه ۱۳۹۵ تفهیم اتهام شده بود.

مسعود آلانی ۳۱ سالە فرزند خالد ، روز چهارشنبە ١ دی‌ماه ۱۳۹۵ در یک مراسم عروسی در روستای «دە‌شمس» در بخش نالوس اشنویه از سوی نیروهای انتظامی ناجا بازداشت و سپس به بازداشتگاه اطلاعات اشنویه تحویل داده شد. آن زمان اتهام وی «تشویش اذهان عمومی و تحریک مردم» عنوان شده بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com