به گزارش خبرگزاری بهایی نیوز کوروش صدقی یکی از شهروندان بهایی ساکن کرج روز۲۶ اسفند ۱۳۹۵ بازداشت و پس از یک روز آزاد شد ،وی در دوران بازداشت از سوی ماموران امنیتی درخصوص فرزند خود مورد تهدید قرار گرفت و محل کسب وی به همراه برادر او پلمب گردید.
بنابرگزارش مجموعه خبری بهایی نیوز ماموران امنیتی ،کوروش صدقی شهروند بهایی را صبح روز چهارشنبه در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۵ به وسیله دو ماشین تویوتا هایلوکس که مقابل خودرو این شهروند بهایی قرار گرفتند بازداشت و پس از دستبند و چشم بند زدن به زندان رجایی شهر جهت بازجویی منتقل شد .
به گفته یک منبع مطلع ” بازداشت کوروش صدقی پیش از دستگیری خانم لیزا تبیانیان( عنایتی) صورت گرفت و ماموران وزارت اطلاعات در زمان بازداشت آقای صدقی عنوان کرده اند که روز گذشته این ماشین سرقت مسلحانه کرده است و بخاطر همین وی را بازداشت کرده اند که بعد مشخص شد موضوع چیز دیگری است.”
این منبع مطلع تاکید کرد که ” آقای صدقی به آنها می گوید که چرا با عنوان سرقت مسلحانه آبروی مرا در محل می برید و آنها گفته اند که پس با چه کلکی باید تو را می گرفتیم “.
این منبع مطلع افزود که ” زمانی که کوروش صدقی به اتاق بازجویی منتقل شد صدای خانم لیزا تبیانیان نیز شنیده شده است و زمانی که آقای صدقی گفت که حالا از من چه می خواهید آنها گفتند که از فعالیت هایت با لیزا و دیگر دوستانت بگو و کارهای تبلیغی که می کنید را هم به ما باید بگویی و می خواهیم که تو مخبر ما باشی.”
بنابر این اطلاع که از یک منبع موثق به دست گزارشگر بهایی نیوز رسیده است” آقای کوروش صدقی از همکاری با ماموران وزارت اطلاعات سر باز زده است و آنها نیز عنوان کرده اند که به فکر پسرت آریا و محل کسب خودت باش که در تاریخ ۲۶ اسفند ماه ماموران امنیتی در ساعت ۱۱ شب دفتر و انبار کوروش صدقی و کارگاه برادر وی کامبیز صدقی را پلمب کرده اند و پس از پلمب محل کسب آنان ، ماموران وزارت اطلاعات به کوروش صدقی عنوان کردند که آماده باش تا تو را ببریمت و تحویل اداره آگاهی بدهیم و یا اینکه سه روز به تو فرصت میدهیم که به پیشنهاد ما فکر کنی.”
ماموران امنیتی در استان البرز ( کرج) در ساعت ۱۱:۱۵ شب کوروش صدقی را در یکی از خیابان های گوهردشت کرج رها کرده و به وی عنوان می کنند که سه روز دیگر می بایست خبر همکاری خود را اطلاع دهد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com