🌐 اطلاعیه

هجدهم تیر ماه ، سالروز یکی از وحشیانه‌ترین جنایت‌های رژیم اسلامی در دانشگاه‌ها است.
بیش از دو‌ دهه از نیمه‌شب جمعه، ۱۸ تیر ۱۳۷۸، می‌گذرد، شبی که به خوابگاه دانشجویان در کوی دانشگاه تهران حمله شد. لباس‌شخصی‌ها و ماموران نیروی انتظامی در اتاق‌ها در خوابگاه را شکستند، وسایل و کتاب‌های دانشجویان را پاره کردند و از بین بردند وبا حمله وحشیانه تعدادی از دانشجویان را از پنجره خوابگاه به پایین پرتاب کردند.

ضرب و شتم دانشجویان تا صبح ادامه داشت و با سرکوب گسترده چماق به دستان حکومتی بسیاری از دانشجویان آزادی خواه را دستگیر کردند، شکنجه دادند و کشتند.
در این بین تعدادی مفقود شدند که همچنان از آنها خبری در دست نیست. #سعید_زینالی از فعالینی است که در این جریان این اعتراض توسط ماموران رژیم ربوده شد. خانواده سعید در تمام این سالها خواستار این بوده اند که بدانند چه بر سر سعید آمد و یا در کجا دفن شده است . در جواب تهدید و دستگیر شدند.

عزت‌الله ابراهیم‌نژاد، افسر وظیفه و دانشجوی سابق، که برای دیدار دوستان و همکلاسی‌های سابقش شب ۱۸ تیر به کوی دانشگاه رفته بود، به ضرب گلوله کشته شد.

فرشته علیزاده، دانشجوی دانشگاه الزهرا، علیه اعتراضات ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در کوی دانشگاه، همراه چندین دانشجوی دیگر دستگیر شد و در ادامه زیر شکنجه های پیاپی کشته شد و به شکل مخفیانه به خاک سپرده شد.

حمله به کوی دانشگاه تهران به اعتراضات گسترده مردم و دانشجویان در تهران و بعضی از شهرهای دیگر ایران تبدیل شد.

دو سال پس از حادثه کوی دانشگاه، قوه قضاییه رژیم همه نیروهای انتظامی و شبه‌نظامی درگیر را تبرئه کرد و فقط یک سرباز ساده به نام عروجعلی ببرزاده را به خاطر دزدیدن یک دستگاه ریش‌تراش محکوم کرد!

به دنبال حوادث ۱۸ تیر و تاثیر مهم آن بر جنبش دانشجویی، دانشجویان در کنار بقیه جنبش های اجتماعی به بیان خواسته ها و مطالبات مردم پرداختند. دانشجویان نه تنها عقب نشینی نکردند بلکه شعار ‘ دانشجو میمیرد ذلت نمیپذیرد’ به شعار اصلی و دانشگاه، هر چه بیشتر، به سنگر آزادیخواهی و مبارزه تبدیل شد.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران
شانزدهم تیرماه ۱۴۰۱

📌 برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال کرده و همکاری کنید. با ما از طریق کانالهای زیر در لینک تماس بگیرید:

https://linktr.ee/cfppi

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)