capture
این نمایشنامه نویس و شاعر مشهور که عاشقان مرد بسیاری داشت، در سال ١٩٨۵ به دلیل داشتن رابطه با مردان دستگیر شد و تحت قانون ضد همجنسگرای تاریخی انگلستان به زندان “ردینگ گول” فرستاده شد.

وایلد ٢ سال پشت میله ها در زندان “ردینگ گول” بود، و از پشت میله های زندان کتاب “پروفوندیس” را نوشت.زمانی که او در زندان بود اساس آخرین اثر او به نام “چکامه زندان ردینگ” شد، یک کتاب شعر بلند که نشان دهنده ی ریتم تند زندگی روزانه ی او در زندان بود.

بنیاد “تامسون رویترز” عنوان می کند که به خانه ی “اسکار وایلد” در لندن، مانند خانه ی “بنجامین بریتن” آهنگساز، و املاک “آنه لیستر” ملک دار قرن ١٩ و قبر “آملیا ادواردز” مصرشناس قرن ١٩ وضعیت ویژه داده خواهد شد.

بخش “تاریخ انگلستان” وابسته به وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش این مکان ها را جز نمادهای رسمی قرار داد، اگرچه ۵ تا از مکان های جدید از پیش جز لیست میراث ملی انگلستان شدند. “دوکان ویلسون” مدیر اجرایی “تاریخ انگلستان” در بک بیانیه گفت : “در بسیاری از موارد، تاثیر مردان و زنانی که به ساختن ملت ما کمک کرده اند نادیده گرفته شده، دست کم گرفته شده یا ناشناخته است، زیرا آنها جزیی از گروه های اقلیت هستند.

این لیست به عنوان جزیی از پروژه ی “مکان سرافرازی” از دانشگاه لیدز بکت تهیه شد.این پروژه به اعضای عمومی اجازه می دهد که مکان های میراثی مورد علاقه دگرباش خود را نام ببرند. ویلسون افزود : “پروژه ی “مکان سرافرازی” یکی از گام ها در مسیر درک بهتر این مساله است که ما چه ملت متفاوتی هستیم و برای قرن ها بوده ایم.” “در زمانی که مکان های دگرباشان تحت تهدیدهای ویژه می باشد، این اقدام گام بسیار مهمی است.”

اوایل امسال، زندانی که وایلد در آن صرف نوشتن نمود درهایش را دوباره به عنوان یک نمایشگاه هنری گشود که به او اختصاص داده شده بود.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی

فیس بوک ما:
‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia/
وب سایت ما:
‏http://dharmamartia.org
صفحه خبر وبسایت :
‏http://dmblog.dharmamartia.org/#home
کانال تلگرام ما:
‏https://telegram.me/DharmaMartia
همکاران ما:

‏http://media.hamyaari.ca

‏www.Khodnevis.org

‏‎منبع :

http://www.pinknews.co.uk/2016/09/23/oscar-wildes-london-home-awarded-special-historical-status/

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com