روزنامه جهان صنعت به تاریخ 23 شهریور 1395شماره 3448

روزنامه جهان صنعت به تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۵شماره ۳۴۴۸

جامعه ترنسکشوال همواره از شنیدن و خواندن مقالات و مصاحبه هایی که روانشناسان، روانپزشکان، جراحان، مسئولین بهزیستی و وزارت بهداشت آن ها را با واژه های “دوجنسی”، “دوجنسیتی”، “اختلال” و “بیماری” خطاب می کنند، به ستوه آمده است.

در ۲ دسامبر سال ۲۰۱۲ مصادف با ۱۲ آذر ۱۳۹۱ انجمن روان‌پزشکی آمریکا (APA) اعلام کرد که «اختلال هویت جنسیتی (GID) یا Gender Identity Disorder » را از لیست بیماری‌های روانی حذف و به جای آن شاخص «بی‌قراری جنسیتی» Gender Dysphoria را جایگزین می کند به این ترتیب از سال ۱۳۹۱ ترنسجندر بودن، دیگر “اختلال” محسوب نمی شود. با این وجود متاسفانه کماکان در ایران روانشناسان و روانپزشکان و مسئولین نا آگاه، همچنان ترنس ها را مبتلا به اختلال و بیماری می شناسند و معرفی میکنند.

دکتر مهدی عبدلی (روانپزشک) عزیز، با خواندن مطلب قوی و پربار شما در مورد افراد ترنسکشوال در روزنامه جهان صنعت در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ نور امیدی بر قلب های ما تابیدن گرفت و جان تازه ای به ما بخشید.

هدیه ای با ارزش و گرانقدر از طرف یک متخصص آگاه تا خستگی ها از تن ِ رنج کشیده ی ما، بشوید و روحِ آزرده ما را نوازش و التیامی بخشد.

جامعه ارزشمند پزشکی بایستی بر خود ببالد برای این سطح آگاهی و بینش از جانب محققی چون شما ، که با معرفت و سواد به روزِ خویش ، نگاه بسیار زیبا و علمی به جامعه ترنسکشوال داشتید و زکاتِ آگاهی ِخویش را با نشرِ این مطلب، پرداختید. چرا که جامعه روانپزشکی ایران، به تعریفی دقیق، علمی و جهانی از ترنسکشوال ،نیازِ مبرم داشت.

همان زمان که نوشتید ترنسکشوال نه اختلال است و نه بیماری ، آرامش خاطر و مسرتِ روح به ما هدیه دادید.

آن زمان که فرمودید “ترنسکشوال بیمار نیست، منحرف نیست، عجیب و غریب نیست ، و این کار لجبازی و قرتی بازی و هوا و هوس نیست” علم و آگاهی خود را به معرض نمایش گذاشتید.

آن هنگام که با روح مهربانتان نوشتید “ترنسکشوال پرده ای از آفرینش و نگارخانه بی بدیل و بدیع خداوندگار است که تنوع را به رخ میکشد نه تحقیر را.”
دلهامان به گوهرِ وجودِ آگاه و حامیانه شما ، گرم شد و اشک شوق و شعف بر دیدگانمان درخشید.

باشد که این شمعِ آگاهی که به دستانِ ارجمندتان، افروخته شد به جنگِ ناآگاهی ها و بی اطلاعی ها برود و چنان گسترش یابد که تاریکی ها را نابود سازد و چنان بر دلهای مردمانِ این مرز و بوم نور افشانی کند، که حمایت گرانه پا به پا و دوشادوشِ پاهای خسته و شانه های شکسته ی قشرِ رنج دیده و آسیب پذیر ترنسکشوال، مسیر دشوارِ تحول و تغییر را بپیمایند.

با نهایت احترام و سپاس
جامعه ترنسکشوال

♦️آدرس تماس با دکتر مهدی عبدلی
شیراز – قصردشت – جنب بیمارستان فرهمندفر – ساختمان پاسارگاد – طبقه چهارم – واحد ۴۰۲
تلفن : ۰۷۱۳۶۲۸۱۵۲۱
ایمیل : dr.abdoly.m@gmail.com
وبسایت: http://www.drmehdiabdoly.ir

©منبع کانال تلگرام: telegram.me/iransrsresults

اینستاگرام: instagram.com/help_lgbtqiap
تلگرام: telegram.me/helpftm
تلگرام: telegram.me/helpftmsrsresults
تلگرام: telegram.me/help_lgbtqiap
تلگرام: telegram.me/helpmtf
فیسبوک: https://facebook.com/mohammad.asemani92
جامعترین وبلاگ اطلاع رسانی ترنسجندر و تغییرجنس
https://helpts.blogspot.com

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com