ماف نیوز: بعد از بازداشت دو دیپلمات اروپایی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار «کردستان» گفت این افراد به مناطق مرزی نزدیک شده‌ بودند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، علی رغم بازداشت این افراد، «علیرضا آشناگر» با تکذیب بازداشت شان در سقز گفت: کسی بازداشت نشده‌ ولی افرادی بدون مجوز وارد مناطق مرزی شده‌ بودند که به آنها تذکر داده شد.

هویت این افراد «سباستین سورن» رایزن سفارت فرانسه و «شارلوت وارن والر» نماینده سفارت انگلیس است و آشناگر میگوید: خودروی این افراد در سقز متوقف و مدارک آن‌ها مطالبه شد که پس از مطالبه مدارک آن‌ها متواری شدند و سپس خودروی آن‌ها در روستای «ایرانخواه» بار دیگر متوقف و با آن‌ها مذاکره صورت گرفته و پس از هماهنگی، محل را ترک کردند.

علیرضا آشناگر در رابطه با بازداشت سرنشینان خودروی حامل رایزن فرانسه و نماینده سفارت انگلیس در تهران توسط نیروهای امنیتی سقز، اظهار داشت: این افراد در حال عکس‌برداری بودند که به آن‌ها تذکر داده شد که مجاز به این کار نیستند.

آشناگر با اشاره به اینکه باید هماهنگی‌های لازم برای محل اسکان آن‌ها انجام می‌شد، گفت: برای مثال آن‌ها باید در هتل شادی سنندج مستقر می‌شدند ولی در مناطق مرزی حین عکسبرداری از اماکن مختلف دیده شدند که توجیه آن‌ها صورت گرفت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com