راحله راحمی‌پور٬ عمه نوزاد ناپدیدشده، گلرو راحمی‌پور در سال‌های اخیر چندین بار با حضور در تجمع های اعتراضی در مقابل زندان اوین تهران، کانون وکلای تهران و کارخانه لاستیک دنا با در داشتن پلاکاردی که رویش نوشته بود: «برادرم را کشتید با فرزندش چه کردید؟» خواهان پیگیری وضعیت برادرزاده اش شده است اما تا کنون هیچ پاسخی نگرفته است.ماموران امنیتی در بازجویی‌ها از برخی شرکت‌کنندگان در تجمع‌های اعتراضی، با اشاره به اعتراضات راحله راحمی و از بازداشت او صحبت کرده بودند.

Untitled-1354
پیگیری‌های خانواده والدین نوزاد در سال ۱۳۶۲ هم‌زمان با ناپدیدشدن کودک نیز بی‌نتیجه ماند و مسوولان زندان اوین با توهین و رفتارهای خشونت‌آمیز٬ آنها را تهدید به بازداشت کرده بودند. تنها پاسخی که به خانواده این نوزاد ناپدید شده داده شد٬ این بود که «بچه مرده است. چرا می‌آیید اینجا سر و صدا می‌کنید؟ می‌خواستید چکار کنید بچه را؟ می‌خواستید این را هم لنگه پدرش بزرگ کنید؟»
عدالت برای ایران: شکایت به سازمان ملل درباره نوزاد ناپدیدشده در زندان اوین

آدرس تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com