ما زندانیان کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» بار دیگر اعلام میکنیم که حقوقبشر مردم ایران به ویژه زندانیان قابل معامله نیست و همصدا با عموم مردم ایران تا آخرین نفس و توانمان از آزادی، برابری و لغو حکم اعدام، دفاع خواهیم نمود
کانون حقوق بشر ایران، سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵ – در یکصد و بیست و ششمین هفته کارزار اعتراضی «سهشنبههای نه به اعدام»، زندانیان سیاسی در ۵۷ زندان سراسر کشور روز سهشنبه ۲ تیرماه ۱۴۰۵ با اعتصاب غذا، بار دیگر اعتراض خود را نسبت به ادامه صدور و اجرای احکام اعدام اعلام کردند. با پیوستن زندان کرمان به این حرکت اعتراضی، شمار زندانهای مشارکتکننده در این کارزار به ۵۷ زندان رسیده است؛ آماری که نشاندهنده گسترش و نفوذ این مطالبه در میان زندانیان نقاط مختلف کشور است.
ویدئوی پشت بند ۴؛ تپهای که مرگ در ان لانه داشت
کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» طی نزدیک به ۳ سال گذشته به یکی از ماندگارترین و فراگیرترین حرکتهای اعتراضی در زندانها تبدیل شده است. شرکتکنندگان در این کارزار با وجود فشارهای امنیتی، تهدیدها، محدودیتهای ارتباطی و پیامدهای احتمالی اعتصاب غذا، همچنان بر ادامه اعتراضات خود تأکید دارند. آنان معتقدند که مجازات اعدام نهتنها حق بنیادین حیات را نقض میکند، بلکه به ابزاری برای تشدید فضای ارعاب و خاموش کردن صداهای منتقد تبدیل شده است.

چرا کارزار «سهشنبههای نه به اعدام» همچنان در حال گسترش است؟
زندانیان شرکتکننده در این حرکت اعتراضی تأکید کردهاند که در برابر افزایش اعدامها و گسترش سیاستهای سرکوبگرانه سکوت نخواهند کرد. به باور آنان، «سهشنبههای نه به اعدام» تنها یک اعتراض زندانیان محکوم به اعدام نیست، بلکه صدای مشترک کسانی است که خواهان دفاع از کرامت انسانی، عدالت و حق زندگی هستند…

آیا توافق اخیر میتواند مطالبات حقوق بشری مردم ایران را نادیده بگیرد؟
در بخشی از این بیانیه، با اشاره به مفاد منتشرشده از تفاهم اخیر، تأکید شده است که با وجود پرداختن به مسائل سیاسی و امنیتی، هیچ اشارهای به وضعیت حقوق بشر، سرکوب معترضان، بازداشتها و اعدامها در ایران نشده است…

تداوم کارزار«سهشنبههای نه به اعدام» در هفته صدوبیستوششم در ۵۷ زندان مختلف
در روزگاری که کرامت انسانی باید محور قانون، عدالت و حکمرانی باشد ماشین کشتار و اعدام حکومت اعدامی در ایران همچنان پر شتاب کار میکند…ادامه مطلب

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.