ماف نیوز: رستم ارکیا زندانی سیاسی اهل ماکو، از زندان یزد به مرخصی اعزام شد. او روز ۱۱ دی‌ماه ۸۵ بازداشت و نهایتا به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کرد به ۲۰ سال حبس و تبعید به زندان یزد محکوم شد. این زندانی سیاسی در سال ۸۹ به زندان یزد تبعید شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روزهای گذشته، “رستم ارکیا” زندانی سیاسی اهل ماکو از زندان یزد به مرخصی اعزام شده است.

رستم ارکیا


تلگرام ماف نیوز
رستم ارکیا روز ۱۱ دی ماه ۸۵ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و بلافاصله به بازداشتگاه سپاه پاسداران در ارومیه منتقل ‌شد.

این شهروند روز ۵ آذرماه ۸۷ در دادگاه انقلاب شهرستان خوی به ریاست قاضی نوروزی به اتهام “محاربه از طریق همکاری با یکی از احزاب کرد” به اعدام محکوم شد. این حکم پس از اعتراض، روز ۷ بهمن‌ماه ۸۸ در دادگاه تجدید‌نظر به ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان یزد کاهش یافت. با این حال نماینده‌ی دادستان ارومیه، به این حکم اعتراض کرده و خواستار تشدید حکم ‌شد. در نتیجه روز ۲۷ اسفند ۸۸ حکم از ۱۰ سال به ۲۰ سال زندان افزایش یافت.

آقای ارکیا، در خردادماه ۸۹ به زندان یزد تبعید شد. او روز ۱ آذرماه ۹۰ به علت عدم تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان عادی، به همراه تعدادی از زندانیان در زندان یزد دست به اعتصاب غذا زدند که پس از شش روز با موافقت مقامات برای تفکیک زندانیان سیاسی از زندانیان عادی، این اعتصاب پایان یافت.

این متهم سیاسی در طول مراحل دادرسی به وکیل دسترسی نداشته است.
+++++++++++++++++++
جهت همکاری با بخش فارسی ماف نیوز و یا به اطلاع رساندن موارد نقض حقوق بشری، میتوانید به تلگرام و یا ایمیل زیر پیام ارسال کنید:
info@mafnews.de

ارتباط با ادمین تلگرام:

https://t.me/mafnews2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)