ماف نیوز: «اندیشمند یزدانی» از اهالی شهرستان میاندوآب نسبت به حکم صادره از سوی دادسرای انقلاب، درخواست تجدیدنظر کرد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اندیشمند یردانی در رابطه با حکم ۲ سال زندان و پرداخت جریمه‌ی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی که روز ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ خورشیدی، دادسرای انقلاب شهرستان میاندوآب برای وی صادر کرده بود، درخواست تجدیدنظر کرد.

تلگرام ماف نیوز
اندیشمند یزدانی شهروند ۴۱ ساله و متأهل، از اهالی دهستان زرینه‌رود جنوبی از توابع شهرستان میاندوآب میباشد که روز ۲ اسفندماه ۱۳۹۵ در هنگام بازگشت از اقلیم کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

او طی مراحل بازجویی در بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات میاندوآب، با اتهاماتی از قبیل «عضویت در احزاب کُردی و اقدام علیه امنیت ملی» روبرو بود و بعد از اتمام بازجویی‌ها در ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ اولین جلسه‌ی دادگاهی نامبرده در دادسرای انقلاب میاندوآب برگزار شد و به «اتهام همکاری با احزاب کُردی از طریق ایجاد تشکیلات مخفی مسلحانه» به ۲ سال زندان و همچنین از باب خروج غیرقانونی از مرز به ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان جریمه‌ی نقدی محکوم گردیده است. صدور حکم با استناد به ماده‌ی ۴۹۹ قانون مجازات اسلامی در رابطه با عضویت در سازمانهای برهم زننده امنیت صورت گرفته است.

اندیشمند یزدانی ابتدا از بیم افزایش حکم در دادگاه تجدیدنظر، هیچگونه اعتراضی نکرده بود اما در روزهای گذشته نسبت به این حکم اعتراض کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com