هیئت مدیره جهانی سازمان ایلگا با مشاور ویژه جاستین ترودو در امور اقلیت‌های جنسی دیدار کرد

ایلگا (سازمان بین‌المللی لزبین، گی، بایسکشوال، ترنسجندر و اینترسکس) طی دیداری با رندی بواسونو مشاور ویژه نخست‌وزیر کانادا در امور ال‌جی‌بی‌تی‌کیو۲اس* خواستار نقش پررنگ‌تر کانادا در پیشبرد حقوق اقلیت‌های جنسی شد.

ایلگا در این دیدار به بررسی آن دسته از حوزه‌های ال‌جی‌بی‌تی پرداخت که دولت جاستین ترودو می‌تواند با بهبود سیاست‌های خود در آن قسمت نقش قدرتمندتری در سطح جهان در رهبری و هدایت پیشبرد حقوق بشر ال‌جی‌بی‌تی‌آی بر عهده بگیرد.

🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang

هیئت مدیره جهانی ایلگا به عنوان نماینده این سازمان مردم‌نهاد بین‌المللی با بیش از ۱۲۰۰ سازمان ال‌جی‌بی‌تی‌آی عضو از ۱۳۲ کشور جهان، طی این دیدار بر ضرورت پیمان‌های همکاری و اتخاذ مواضع محکم‌تر در حمایت از جامعه مدنی ال‌جی‌بی‌تی‌آی در مجامع بین‌المللی تاکید کرد.

هم‌چنین در این دیدار راه‌های تقویت ظرفیت سازمان و پاسخ‌دهی به گفتمان سیاسی حاکم که زندگی افراد ال‌جی‌بی‌تی را به طور منفی تحت تاثیر قرار داده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جاستین ترودو و راندی بواسونو مشاور ویژه نخست‌وزیر در امور اقلیت‌های جنسی

هیئت مدیره جهانی سازمان ایلگا طی این دیدار با اشاره به اینکه افراد اینترسکس در سیستم دولتی کانادا به رسمیت شناخته نمی‌شوند از عدم شامل شدن حرف آی به نمایندگی از اقلیت اینترسکس در عبارت ال‌جی‌بی‌تی‌کیو۲اس* (عنوان رسمی سمت مشاوره راندی بواسونو) انتقاد کرد. این به آن معنا است که افراد اینترسکس در این ماموریت به شمار نیامده‌اند. و به نظر می‌رسد دولت کانادا نیز در این خصوص بسیار محتاط بوده و سکوت اختیار کرده است.

🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran

در این جلسه با اشاره به اینکه تنها جنس پذیرفته شده توسط دولت کانادا مرد و زن است خطاب به مشاوره ویژه جاستین ترودو در امور اقلیت‌های جنسی مطرح شد:

«کودکان و بزرگسالان اینترسکس که بدن‌شان با تعاریف متداول از زن و مرد تطابق ندارد، اغلب بدون رضایت تحت عمل جراحی غیرضروری و غیرقابل بازگشت قرار می گیرند. این موارد نقض حقوق افراد منجر به بی‌عدالتی و تبعیض بیشتر در تمام ابعاد زندگی افراد اینترسکس می‌شود.»

ایلگا طی این دیدار اعلام کرد که با توجه به اینکه زندگی افراد ال‌جی‌بی‌تی در شرایط سیاسی حاکم در معرض خطر قرار گرفته است، دولت جاستین ترودو بایستی نقش قدرتمندتری در حوزه اقلیت‌های جنسی ایفا کند.

 

دبیر حوزه اینترسکس ایلگا بر ضرورت شامل کردن افراد اینترسکس در ماموریت مشاور ویژه جاستین ترودو در امور ال‌جی‌بی‌تی‌کیو۲اس تاکید کرد: «افراد اینترسکس تقریبا به طور کامل پنهان هستند و تا زمانی که جامعه وجود آن‌ها را نادیده بگیرد و به رسمیت نشناسد پنهان خواهند ماند.»

ایلگا در این دیدار خواست که دولت کانادا نقض «حق اختیار بر بدن» افراد اینترسکس را به عنوان نقض حقوق بشر به رسمیت بشناسد.


🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org

———-
* ال‌جی‌بی‌تی‌کیو۲اس عبارت مورد استفاده دولت کانادا در امور اقلیت‌های جنسی است و مخفف عناوین اقلیت‌های جنسی به ترتیب زیر می‌باشد:
LGBTQ2S: Lesbian, Gay, Bisexual, Transgender, Queer, Questioning, 2-Spirited

🏳️‍🌈 http://6rang.org

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com