چرا «صبری حسن‌پور» یکی از اعضای صندوق رای آزاد و دموکراتیک و مجری تلویزیون رهایی را ربوده‌اند؟

آیا صبری حسن پور از اعضای کنگره ملی ایرانیان ومجری تلویزیون رهایی را ربوده اند وبه ایران برده اند؟ او از پیوستگان به جنبش همبستگی از امضا کنندگان بیانیه همبستگی در حمایت از صندوق رای آزاد ودموکراتیک ویکی از اعضای صندوق را ی ازاد ودموکراتیک می باشد. او تلاشگری استوار با نگاهی دموکراتیک واتحاد گراست. او با تهیه برنامه های اتحاد گرا در تلویزیون رهایی
یکی از راه های نجات از حکومت ولایت فقیه را نشان داده است. او سال گذشته هم به ترکیه رفته بود تا خواهرش را ببیند ، در اوایل ماه مارس در اسکایب به من گفت که تا اواسط ماه آپریل به سفر نوروزی می رود. او سال ها از ایران بیرون امده بود وخودش می دانست که حکومت ولایت فقیه چقدر به خون او تشنه است ؟ هرگز سخنی از رفتن به ایران نگفت.

اینکه او را در داخل ایران دستگیر کرده اند، برای من بیشتر به یک شوخی شباهت دارد.از منابعی به ما اطلاع رسیده است که او برای دیدار دوباره با خواهر ودیگر افراد خانواده به ترکیه رفته بود.در فیس بوکش بالای عکسی که در ترکیه با خواهرش برداشته اند نوشته است :(دیدار با خواهر بعد از ۲۷ سال)
به نظر می رسد ماموران اطلاعات او را در ترکیه ربوده باشند. وبه ایران منتقل کرده باشند تا سناریوی حکومتی بر علیه یاران جنبش همبستگی را عملی کنند. عکس های او وخواهر گرامی اش در ترکیه وبه خصوص میدان تقسیم استانبول شاهدی بر این دیدار ها در ترکیه ونه در ایران دارد. از دولت هلند واتحادیه اروپا ، ودیگر دولت های دموکراتیک ونهادهای سازمان ملل ودکتر احمد شهید می خواهیم که نسبت به دستگیری وسرنوشت صبری حسن پور واکنش سریع ومسوولانه از خود نشان دهند وبرای ازادی بی قید وشرط این عضو کنگره ملی ایرانیان واز پیوستگان به جنبش همبستگی وصندوق رای آزاد ودموکراتیک تمام تلاش خود را به کار برند. در ادامه یکی از منابع خبر حکومتی واطلاعاتی در رابطه با ایشان را منتشر وارسال می کنیم.
جنبش همبستگی ستم دیده گان دادخواه ایران
۴/۲۰/۲۰۱۶
یک منبع آگاه به جهان نیوز خبر داد؛
مجری شبکه ماهواره‌ای ضدانقلاب “سیمای رهایی” در تهران بازداشت شد
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۵
صبری حسن پور، یکی از عوامل رسانه ای و مجری شبکه ماهواره ای ضد انقلاب “سیمای رهایی” در تهران بازداشت شد.
گروه سیاست جهان نیوز ـ صبری حسن پور سخنگوی تشکل غیر قانونی کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران و مجری شبکه ضد انقلاب سیمای رهایی (فعال در هلند) که در پوشش دیدار با خانواده خود به ایران عزیمت کرده بود دستگیر شد.
یک منبع آگاه با اعلام این خبر به جهان نیوز، گفت: وی بارها در سخنانش بر لزوم تغییر نظام جمهوری اسلامی سخن به میان آورده است.
وی در ادامه افزود: وی در مدت حضور در ایران به شهرهای تهران، اهواز، اصفهان و کرج سفر کرده است.
این منبع مطلع گفت: صبری حسن پور که از قبل از انقلاب در خارج از کشور به سر می برد، در ادامه صریحا علت تشکیل شبکه ماهواره ای “سیمای رهایی” را ایجاد ارتباط با جامعه ایران و انجام اقدامات لازم با استفاده از اهرم ها و امکانات موجود برای انسجام گروه های معاند و کسب اطلاعات دقیق از داخل کشور بیان می دارد که حضور وی در اهواز، اصفهان، کرج، تهران و… را می توان در راستای همین اهداف دانست.
وی با هشدار به مسئولان و متولیان فرهنگی و امنیتی گفت: مقوله نفوذ فرهنگی آنچنان که بایسته و شایسته هست جدی گرفته نشده است و جای دارد در خصوص حضور و نفوذ افراد ضد انقلاب، سلطنت طلب و معاند به داخل کشور دقت بیشتری صورت بگیرد.
گفتنی است، حسن پور، در یکی از برنامه های تلویزیونی خود درباره علت شکل گیری کنگره به اصطلاح ملی ایرانیان برای نجات ایران می گوید:”به واقع سال ۸۹ ضرورت تشکیلاتی بنام کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران از آنجا نشأت گرفت که بعد از خیزش سبز، که تعدادی انسان به خیابان ها ریختند و به بهانه “رای من کو” دشمن آزادی (منظور وی نظام جمهوری اسلامی) را به چالش کشیدند به خاطر فقدان رهبری این جنبش شکست خورد و ما از جمع بندی ۳۰ ساله این کنگره را ایجاد کردیم که ضرورتش احساس می شد”.
وی در ادامه با دیکتاتوری نامیدن نظام به تحلیل فتنه ۸۸ پرداخته و سعی در دادن راهکار و برنامه هایی برای فتنه های آتی می نماید. وی چنین می گوید: “جامعه پتانسیل و اهرم های لازم را برای ایجاد تغییر دارد و به دلیل عدم وجود تشکیلات سازماندهی شده هر بار که بر می خیزد به شکست کشیده می شود؛ و این نه بخاطر جنس سرکوب و بی رحمی دشمن آزادی که از مختصات هر دیکتاتور می باشد هست بلکه بخاطر نبود انسجام و عدم شناخت شرایط و ماهیت دشمن آزادی که یک ماهیت غیر متعارف دارد و دور افتادن اپوزیسیون و عدم شناخت از وضعیت جامعه است که باعث می شود نتواند تشکیلات سازی و سازماندهی کند”.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com