به مناسبت حملات یازدهم سپتامبر در ایالات متحده آمریکا، شبکه تروریستی القاعده، روز یکشنبه، کتابی را منتشر کرد که توسط یکی از اعضای ارشد این گروه نوشته شده است. این کتاب شامل جدول زمانی دقیق و منتهی به حملات به چندین شرکت هواپیمایی ایالات متحده آمریکا در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی است که نزدیک به ۳۰۰۰ نفر را در سه نقطه هدف کشت.

بنابراین؛ به مناسبت بیست و یکمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱ میلادی، این کتاب توسط ابومحمد المصری، یکی از اعضای ارشد گروه القاعده نوشته شده است که بنا به گزارش‌های مطبوعاتی ابومحمد المصری در سال ۲۰۲۰ میلادی در ایران کشته شد.

ابومحمد المصری در این کتاب که تقریباً دارای ۲۵۰ صفحه می‌باشد، گفته است القاعده از زمانی که در سال ۱۹۹۶ میلادی پا به افغانستان گذاشت با هدف کشاندن ایالات متحده آمریکا به یک جنگ فرسایشی بلندمدت برای حمله‌ای آماده می‌شد که منافع ایالات متحده را هدف قرار دهد.

در همین‌حال؛ ایدۀ‌ی اولیه حملات یازدهم سپتامبر زمانی مطرح شد که یک خلبان مصری پیشنهاد کرد که یک هواپیمای غیرنظامی حامل هزاران گالن مواد قابل اشتعال را به «یکی از ساختمان‌های مهم و کلیدی آمریکا» بفرستد. بر اساس ادعای بخش رسانه‌ای گروه القاعده به نام «نشریه السحاب آنلاین» این کتاب به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شده و منتشر شده است.

با این‌وجود؛ برخی از ستیزه‌جویان و جنگ‌جویان گروه تروریستی القاعده در سال ۱۹۹۸ میلادی برای آموزش‌های رزمی بیش‌تر انتخاب و گزینش شدند و سپس، در مدارس و مکاتب هوانوردی و هواپیمایی در نقاط مختلف جهان ثبت نام کردند و تحت آموزش قرار گرفتند.

اخیراً، ایمن الظواهری رهبر گروه القاعده بیش از یک ماه پیش در یک حمله هوایی هدفمند ایالات متحده آمریکا در افغانستان کشته شد. الظواهری در سال ۲۰۱۱ میلادی، پس از کشته شدن اسامه بن لادن رهبر اشد گروه القاعده توسط نیروهای ویژه آمریکایی در مخفیگاهش در پاکستان، قدرت را به دست گرفت.

اما این گروه تروریستی تا به هنوز هیچ رهبر جدیدی را در اموراتش معرفی نکرده است. در یازدهم سپتامبر سال ۲۰۰۱ میلادی، تروریست‌های موسوم به گروه القاعده چهار فروند هواپیمای مسافربری را ربودند و آن‌ها را در چندین مکان تجاری از جمله مرکز تجارت جهانی و برج‌های دوگانه در ایالات متحده سقوط دادند. سپس، این حمله باعث تحریک و مداخله نظامی به رهبری ایالات متحده آمریکا در افغانستان شد.

 

مترجم: اسدالله جعفری (پژمان)

روزنامه پانچ: ۱۱، سپتامبر؛ ۲۰۲۲

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com