شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از منابع کرد از درگیری های شدید بین پیشمرگه های کرد با عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق شرقی و جنوبی شهر کوبانی یاعین العرب خبر داد و اعلام کرد با مقاومت مردم کوبانی و ادامه حملات هوایی ائتلاف ضد داعش، عناصر این گروه به روستاهای مجاور کوبانی عقب نشینی کردند.
این شبکه افزود: احتمال دارد که طی چند ساعت آینده مبارزان کرد آزادسازی کامل شهر کوبانی را اعلام کنند.
کوبانی که به نام عربی آن عین العرب است، سومین شهر بزرگ کرد نشین سوریه در استان حلب با جمعیتی نزدیک به نیم میلیون نفر است.
خارج شدن ۳ موضع در کوبانی از کنترل داعش

منابع خبری امروز گزارش دادند: کردهای سوریه سه موضع را در کوبانی از کنترل گروه تروریستی داعش خارج کردند.
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا هم دیروز ادعا کرد: هواپیماهای آمریکایی ۱۸ حمله به مواضع گروه تروریستی داعش در اطراف کوبانی انجام دادند.
منابع اطلاع رسانی از خاک ترکیه از مشاهده ستونی از دود و آتش از مواضعی که در سوریه هدف حمله قرار گرفته اند ، خبر دادند.
دیده بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرده است ، یگان های حمایت از کردهای سوریه نیز توانسته اند ضمن پیشروی در منطقه کانی عربان در کوبانی سه منطقه را در پی درگیری با داعش به کنترل خود در آوردند.
کوبانی؛ ۶۶۲ کشته در یک ماه گذشته 
رئیس دیده بان حقوق بشر مخالف سوریه اعلام کرد: از  اوسط ماه سپتامبر گذشته که عناصر داعش به شهر کوبانی حمله کردند و درگیری شدید آنان با جنگجویان کرد در این  شهر، ۶۶۲  نفر از طرفین درگیر و افراد غیر نظامی کشته شدند که بیشتر آنان از  عناصر داعش هستند.
رامی عبدالرحمن افزود: در درگیری های یک ماه گذشته در کوبانی ۳۷۴ تن از تروریست های داعش ، ۲۶۸ نفر از جنگجویان کرد و یگان های ویژه  حمایت از مردم منطقه کردستان سوریه و  ۲۰ غیر نظامی کرد کشته شدند.
عناصر داعش پس از یک ماه درگیری با مبارزان کرد در کوبانی نیمی از این شهر را که سومین شهر بزرگ منطقه کردستان سوریه است؛ اشغال کرده است.
مبارزان کرد پس از درگیریهای شدید با عناصر تروریستی داعش بر بلندیهای «زنکات» در حومه «راس العین» واقع در  غرب استان حسکه سوریه تسلط یافتند.
هواپیماهای آمریکا و هم پیمانان این کشور نیز هفت حمله هوایی در اطراف شهر الشدادی در جنوب الحسکه سوریه انجام دادند.در این حملات پایگاههای گروه داعش هدف قرار گرفت. این هواپیماها همچنین دو بار به موضع افراد مسلح داعش در منطقه جبل عبدالعزیز در حومه الحسکه حمله کردند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com