جشن ده‌سالگی ویکی‌پدیای فارسی به دلیل مخالفت رئیس دانشگاه تهران لغو شد.
درحالی‌که قرار بود چهارشنبه ۲۷ آذر همزمان با ۱۸دسامبر ۲۰۱۳ جشن ده‌سالگی برای ویکی‌پدیای فارسی در دانشگاه تهران برگزار شود، این مراسم به دلیل مخالفت رئیس این دانشگاه لغو شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم بزرگداشت دهمین سالگرد تأسیس ویکی‌پدیای فارسی در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، از سوی انجمن علمی دانشجویی زبان‌شناسی دانشگاه تهران و انجمن علمی کتابداری و اطلاع‌رسانی ایران برنامه‌ریزی شده بود. انجمن ترویج علم ایران، دانشگاه الزهرا، دانشگاه خوارزمی، انجمن علمی مدیریت اطلاعات ایران و انجمن علمی دانشجویی تاریخ دانشگاه تهران نیز در برگزاری این همایش با دو انجمن یادشده همکاری می‌کردند. همچنین یکی از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این مراسم، برگزاری یک میزگرد برای سؤال و بحث آزاد در مورد ویکی‌پدیای فارسی با حضور جمعی از کاربران باسابقه ویکی‌پدیای فارسی بود. فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه تهران با این استدلال که این دانشگاه محل برگزاری جشن نیست، با برگزاری مراسم ده‌سالگی برای ویکی‌پدیای فارسی مخالفت کرده و این برنامه برگزار نشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com