این ویدئوها مربوط به امشب ۱۷ اردیبهشت است. به گفته منابع محلی ورودی شهر بسته شده و حتی تردد بین شهری دشوار گشته است. اما با وجود گسیل گسترده‌ی نیروهای سرکوب سوسنگرد (خفاجیه) هنوز غرق خشم و آتش معترضین است.

تصاویر ارسالی از یاران #همراه_سرخط

#سوسنگرد
#خفاجیه
#قیام_گرسنگان
#قیام_ستمدیدگان
@sarkhatism

**********************

جو سنگین امنیتی امروز در سوسنگرد (خفاجیه)

به گفته‌ی منابع محلی جو امنیتی امروز در بسیاری از شهرهای خوزستان برقرار است. اختلال اینترنت هنوز در این شهرها برطرف نشده است و طبق آخرین آخبار به جز بازداشت‌های روز و شب گذشته‌ی ایذه و سوسنگرد (خفاجیه)، ۳۰ نفر نیز در شهر حویزه بازداشت شدند

#نه_به_گرونی
#قیام_فرودستان
@sarkhatism

***************

 

 

شب گذشته حداقل ۲۰ نفر در سوسنگرد (خفاجیه) بازداشت شدند

به گزارش منابع محلی در پی فراخوان #نه_به_گرونی که منجر به تجمعات در پنجشنبه شب در سوسنگرد (خفاجیه) شد، ده‌ها نفر از فعالین عرب با هجوم نیروهای امنیتی به منازلشان بازداشت شدند. همچنین خاکزدگان گزارش کرده است که در ساعات پایانی شب گذشته نیز ۲۰ نفر ساکنان این شهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. اخبار دیگری نیز از بازداشت شماری از معترضین شب گذشته در ایذه حکایت دارد. در سکوت خبری سرکوب در خوزستان در قوت گرفته است.

ویدئو منتسب به فضای امنیتی سوسنگرد (خفاجیه) در شب گذشته است.

#سوسنگرد
#خفاجیه
#قیام_ستمدیدگان
@sarkhatism

 

سرکوب در سکوت

#خوزستان

#خوزستان_تنها_نیست

#سوسنگرد

#اهواز

#حمیدیه

#ایذه

#خفاجیه

#اینترنت

#گرانی

#نان

#اعتراضات

 

برخی از هنرمندان

***********************

 

آغاز اعتراضات به گرانی در خوزستان

از روز گذشته، اخباری درباره شروع قیام گرسنگان در برخی از شهرهای خوزستان از جمله سوسنگرد (خفاجیه)، شادگان (فلاحیه)، ایذه و بهبهان منتشر شده است.

🔹بنا بر گزارش منابع محلی، در پی فراخوان عمومی اعتراض به گرانی نان، شب گذشته مردم ایذه تجمعات اعتراضی برگزار کرده اما به سبب شدت بارش باران تظاهرات متوقف شده است. همچنین به سبب حضور نیروهای سرکوبگر در این شهر، جو امنیتی بر ایذه حاکم است.

🔸همزمان اینترنت موبایل در بسیاری از شهرهای خوزستان قطع و خبرهایی نیز از سفر شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی به سوسنگرد منتشر شده است.

🔹با توجه به اختلال اینترنت اخبار اعتراضات از سوی منابع محلی به سختی به دست ما می‌رسد، اما اگر اطلاعی از وضعیت شهرهای قیام دارید به سرخط ارسال کنید.

#قیام_گرسنگان

*******************

گزارشی از تجمعات روزهای گذشته در ایذه و سوسنگرد
ارسالی از یاران #همراه_سرخط

سلام. اینترنت اکثر جاها قط بود از ظهر. ایذه از بقیه جاها شلوغ تر بود. فیلما اونا که درگیری دارن مال ۱۴۰۰ هست چون اندازه خودمون مامور اورده بودن نمی شد باشون درگیر بشیم. خودشون به خاطر فراخوان می دونستن. دی ماه هم فراخوان بود اما فکر نمی کردن اعتراضات بشه. فیلما اونا که زمین خیسه مال دیروز بودن چون ظهر یه کم بارون اومده بود. بعد غروب هم شدید بود دیگه نشد ادامه بدیم. سوسنگرد بیشتر ایست بازرسیا بودن. یه نفر گفت فیلم طولانی اصن آپلود نمی شه اما همین فیلما صد در صد همه چیزش درسته که از سر شب اومدن. فیلمای سوسنگرد واقعیت نداره به جز یه فیلم که با بچه های عرب حرف زدم. اونجا پریشب یه اعتراض کوچیک بوده دیروز و دیشب فضا امنیتی بود. ایذه از ۹۶ که بعضی ها رو گرفتن بدسابقه شدند الان هر اتفاقی می افته سریع همونا از بلافاصه احضار می کنن. الانم گفتن چند نفر دیشب تو مسیر فرمانداری دستگیر شدن که نمی دونم درسته یا نه امروز احتمالا بعضی ها رو بخواهند. اهواز شهرک نفت فقط اینترنت داشت که اونجا کلا قط نمی شه حتی تو آبان هم اینترنت داشت. اینترنت شرکت نفت قط نمی شه.

#ایذه
#سوسنگرد
#خفاجیه
#قیام_گرسنگان

*****************

خیزش #ایذه در شب گذشته

جمهوری اسلامی هنوز جای زخم قیام تیر را به یاد دارد. به یاد دارد که قیام تشنگان چگونه از شهرهای حاشیه خوزستان شعله‌ور شد و زبانه‌هایش را تا تبریز و تهران نیز رساند. به همین دلیل از همین آغاز و همزمان با گسیل نیروهای سرکوب‌گرش به شهرهای خوزستان، اینترنت را هم کاملا مختل کرده که ویدئوهای شب گذشته نیز با تاخیر بسیار منتشر گردد.

جمهوری اسلامی می‌داند که انعکاس کوچک‌ترین شعله‌ها در خوزستان به سرعت منجر به تسری قیام به دیگر نقاط کشور می‌شود. آنان می‌دادند که اگر قیام تشنگان پایه‌هایش را به لرزه انداخت، قیام گرسنگان شالوده‌اش را از بن خواهد کند. پس پای را هر چه محکم‌تر از همیشه بر گلوی خوزستان می‌فشرد. در چنین وضعیتی خیزش ستمدیدگان و فرودستان در دیگر نقاط کشور، منجر سرگردانی و استیصال نیروهای سرکوبگر خواهد شد و شریان‌های چرکین جمهوری ستم و سرکوب را از ریشه قطع خواهد کرد.

#قیام_تشنگان
#قیام_گرسنگان
#قیام_ستمدیدگان
#قیام_فرودستان

 

 

 

 

 

 

 

قلوبنا معکم الاحواز
آرخانداییق الاحواز

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)