اطلاعیه


پاسداران با ٢ خودروی سپاه به آرامگاه نمادین ایرج کشکولی حمله کرده و سنگ قبر و گلهاى اهدائى خانواده را تخریب و لگد‌مال می‌کنند و همه چیز را ازبین می‌برند

ایرج کشکولى در چهاردهم اردیبهشت ۱۳۹۹ برابر با سوم ماه مه ۲۰۲۰ در حومۀ پاریس جان سپرد و بستگان و یاران خود را در اندوهی بزرگ فرو برد. او که سالها بود از بیماری پارکینسون رنج می‌برد، چند روز پیش از مرگ براى معالجه به بیمارستان برده و در آنجا به ویروس کرونا مبتلا می‌شود و بعد از چند روز چشم بر جهان می‌بندد و به خواب ابدی فرو می‌رود. ایرج وصیت کرده است که پیکراو در فرانسه سوزانده شود و کسى در مرگ او مویه و زاری نکند.

اما خانوادۀ ایرج در ایران به نشانۀ سوگواری و به رسم ترکان قشقائی در قبرستان روستاى برشنه، زادگاه ایرج، در نزدیکی شیراز گرد می‌آیند و سنگ قبرى تهیه می‌کنند و در غیابِ پیکرِ عزیز از دست رفته‌شان، او را در قبری مجازی و در آئینی نمایشی دفن می‌کنند.

در این مراسم خصوصی که در بعد از ظهر پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت آغاز شده بود، به دلیل شیوع ویروس کرونا در این ایام، فقط بستگان نزدیک ایرج شرکت کرده بودند. اما در نیمه شب همان روز پاسداران با ٢ خودروی سپاه به آرامگاه وی حمله کرده و سنگ قبر و گلهاى اهدائى خانواده را تخریب و لگد‌مال می‌کنند و همه چیز را ازبین می‌برند.

ما به عنوان خانواده، دوستان و یاران زنده یاد ایرج با ابراز انزجار ازاین یورش وحشیانه و ننگ‌آور مأموران جمهورى اسلامى، این گزارش کوتاه را – همرا ه باعکسی به یادگار از مراسم سوگواری و عکس دیگری به گواه سنگدلی و تجاوز پاسداران به خصوصی‌ترین عرصه‌های زندگی مردم – در معرض افکار و وجدان عمومی قرار می‌دهیم.

از طرف خانواده پرویز کشکولى، فرانسه

جمعه نوزدهم اردیبهشت ۱۳۹۹، هشتم مه ۲۰۲۰

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)