۱۸ آگوست ۲۰۱۹  انفجار بزرگی در یکی از تالارهای عروسی کابل رخ داد به نقل از بی بی سی این حمله حوالی ساعت ۱۰ و نیم شب گذشته در داخل هتل “شهر دوبی” که در نتیجه  آن  ده ها انسان غیر نظامی جانباختند. 
                 ٭٭٭٭٭
 گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) با انتشار خبرنامه‌ای مسئولیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که شیعیان را هدف قرار داده است.
             ٭٭٭٭٭٭
داعش همچنین عکس مهاجم انتحاری را منتشر کرده و نوشته اسم او ابو عاصم و از پاکستان بوده
            ٭٭٭٭٭
این انفجار یا هر حرکت تروریستی دیگری از نظر من و هر انسان صاحب احساس محکوم و غیر انسانی ست.
       ٭٭٭٭
اما من با این سوال روبرو می شوم که چرا افغانستان در طول سی سال گذشته و با وجود میلیارد ها دلار کمک جامعه جهانی هنوز  فاقد امنیت و آرامش برای شهروندان است..؟
       ٭٭٭٭
یکی از دلایل رشد بی رحمی افراطگرایی
 به ریاکاری و فساد بی رویه که با سو استفاد از پستهای  قدرت نشئت می گیرد برمی گردد.
    ٭٭٭٭
مماشات سیاستمداران  با رهبران  و ملاها مرتجع  باعث حقانیت اسلام و به رشد افراطگری  در افغانستان کمک می کند
کم نیستند سیاستمدارانی که هر روزه در نهایت ریا و دروغ  به خدا و پبامبر پناه می برند و به جهل در میان مردم دامن می زنند
 

میکروفونها را برای آخوند فریبکار و مرتجع  فراهم آوردند  و با کمک به مساجد  و روحانیون مفت خور؛ در تقویت  احزاب افراطی دخیل بوده و هستند.

       ٭٭٭٭
در طول سی سال گذشت با تقلید از سیستم سرمایه داری و با ایجاد بازار بی بند وباراقتصاد  آزاد ؛ فقر و گرسنگی را در جامعه  گستریش داده و مردم  را به سوی نابرابریها و زندگی بسیار پر رنج سوق داده اند . 
       ٭٭٭٭ 
به نظر من !  ابتداد  باید  مذهب را از دولت  بطور کامل جدا کرد  و آزادی  بی قید و شرط زنان با  تامین امینت  آنان  می توان به پیشرفت جامعه کمک کرد.
    ٭٭٭٭
فساد و نابرابری در افغانستان  مبارزه جدی  می طلبد،  مسئولین حکومت/ مجلس سنا تا لوی جرگه و  سیستم حکومتی از بالا تا پایین  به فساد آلوده است که باعث فقر گسترده درجامعه و به فرهنگی افراطیگری دامن زده اند که باعث  تقویت طالبان و داعش   شده است.
   ٭٭٭٭
 
مردم افغانستان ناگریز و راه جز  مبارزه با فساد و جنگ ندارند و باید و به سوی یک سیستم انسانی گام جدی بردارند
 
گرچه دو مانع بزرگ و بازدارندحکومت ایران و پاکستان که باعث ویرانی و نابودی جامعه افغانستان شده اند کار ساده ای نیست.
این دو سیستم حکومت در تقویت احزاب افراطی و مذهبی فعالند!
       ٭٭٭٭
 
من با دقت بسیار به سخنان و مصاحبه های نامزده ها ریاست جمهوری  افغانستان!  گوش دادم  و عاقبت با این نتیجه که همه این نامزده ها جز باندهای مافیای هستند و تنها چیزی که با آن  بیگانه اند  و معضل فکری  آنان نیست ارزشی انسانی ست..
 متاثر شدم .
 
اما من با نگاهی به جوانان پیش رو ! که برای جامعه انسانی  در افغانستان مبارزه می کنند خوشبینم ،  گرایشات روشنفکری  چپ و آگاه در جامعه  افغانستان امروزی!  دیدنی و پر کار هستند…
 
۱۹ آگوست  ۲۰۱۹ شمی صلواتی
#نه_اسلام
#نابود_باد_سرمایه_داری
#نه_به_اسلام
#نه_به_جمهوری_اسلامی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com