مقدمه:
در یک مقاله؛ درباره «شوونیسم عربی» پیرامون رژیم بشار اسد نوشتم.

https://www.tribunezamaneh.com/archives/144116

اما شوونیسم عربی درون عربستان سعودی به مراتب خطرناک تر از سوریه است.
رژیم سوریه حامیان محدودی در حد ایران و روسیه دارد ولی سعودی با چراغ سبز کشورهای غربی در حق اقلیت های مسلمان شیعه، مسیحیان و یهودیان، ستمکاری میکند.
قوم گرایی و تعصبات نژادی باعث شده در عربستان خون های زیادی توسط رژیم بدنام یعودی ریخته بشود و جهان غرب بخصوص فعالین حقوق بشر جشمان خود را بر روی بزرگترین دیکتاتوری های جهان بسته اند.

ملی گرایی افراطی عربی همچون صهیونیسم ناسیانالیستی بشدن ارتجاعی است.
یکی از اشتراکات شوونیسم عربی و اسرائیلی استفاده ابزاری از دین برای کنترل افکار مردمان خرافاتی است.
رژیم آپارتاید اسرائیل با به خدمت گرفتن برخی خاخام ها، به «سیاست های ستیزه جویانه علیه ایران (حمایت از تروریسم و جدایی طلبی در ایران) و نقض حقوق بشر درون مرزهای خودش» مشروعیت می بخشد.
بعضی از سرزمین های عربی همچون عربستان که بیشتر مثله یک مافیای خانوادگی هزار فامیل اداره میشوند، نیز با وابسته کردن مفتی ها به خود ، افکار قوم گرایانه و نژادپرستانه خود را با نقاب اسلام مخفی میکنند.

– شوونیست ها چه کسانی هستند؟

اعضای احزاب پان عربیستی، پان ایرانیستی، پان کردیستی و پان آریایسم معمولا دارای احساسان میهن پرستی بشدن رادیکال و تندی هستند که برای رسیدن به اهدافشان شیوه های پیکارجویانه را برمیگزینند.
پان عرب های شوونیست چه دارای ملی گرایی برهنه و شفاف باشند و چه وانمود کنند اسلامگرا هستند؛ در نهایت قوم گرایی شان قابل تشخیص خواهد بود.

– مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی را بهتر بشناسیم


یکی دیگر از رسانه های جدید عربستان سعودی به زبان فارسی اعلام موجودیت کرده است.
این رسانه “مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی” یا “مرکز پژوهش های ایرانی خلیج عربی” است.

نخست اینکه تعصب و رادیکالیسم را به راحتی میتوان در نام این مرکز یافت!

تعداد محدودی از سیاستمداران در حد و اندازه دونالد ترامپ، و نیروهای مسلح ایالات متحده، خلیج فارس را به رسمیت نمی شناسند و از نام مجعول “خلیج عربی” یا “خلیج” استفاده میکنند.

https://en.wikipedia.org/wiki/Persian_Gulf_naming_dispute

البته که موضوع این مطلب متمرکز بر عربی یا فارس بودن یک خلیج نیست و در ادامه به حقایق پشت پرده گردانندگان این مرکز اشاره خواهم کرد.

این سایت در معرفی خود به فارسی زبانان هیچگونه هراس و نگرانی ندارد که بگوید وابستگی به رژیم استبدادی و فاشیستی عربستان سعودی ندارد
این در حالی است که ادعای غیر انتفاعی و آزاد بودن نیز می کنند!

دکتر محمد بن صقر السلمی رئیس مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی مستقر در پادشاهی عربستان سعودی و دکتر وحید عبد المجید رئیس مرکز مطالعات سیاسی و استراتژیک الاهرام مصر روز سه شنبه ۶ فوریه ۲۰۱۸ میلادی (۱۷ بهمن ۱۳۹۶ خورشیدی) در دفتر مرکز الاهرام در قاهره یادداشت تفاهم همکاری پژوهشی در زمینه ایجاد و گسترش همکاری های علمی و تحکیم روابط پژوهشی میان دو مرکز در راستای تامین اهداف مشترک امضا کردند.

به همان اندازه که محمود احمدی نژاد و علی کردان دارای مدرک دکترا می باشند محمد بن صقر السلمی نیز یک دکتر است البته سعودی!

کمتر ایرانی عرب زبانی تمایل به خوش خدمتی به آل سعود را دارد حتی آن عده از اهوازی های جدایی طلب هم چندان علاقه ای ندارن زیر سایه آل سعود قرار بروند.
در گمنه زنی بنظر میرسد، این سایت از حمایت فنی و اطلاعاتی اعضای مجاهدین خلق برخودار هستند و همچنین حمایت مالی رژیم سعودی را دارد.

مجاهدین سالها در عراق به رژیم بعث عراق خدمت کردن و به عربی مسلط هستند.
حالا که دیگر رژیم بعثی وجود ندارد تا مجاهدین زیر سایه صدام فعالیت کنندف بعید نیست که مجاهدین هر خدمتی به رژیم آل سعود در جهت راه اندازی سایت های فارسی و برگردان مقالات عربی به فارسی بکنند.

– محمد بن صقر السلمی را بهتر بشناسیم

این کارسناس سعودی مسائل ایران یا بهقول خودش، دکتر(!) السلمی خودش مسلط به زبان فارسی است و بشدت با مردم ایران در ستیز است.
وی یک بیمار است ! تعجب نکنید این یک فحش یا اتهام نیست؛ دچار بیماری “ایران فوبیا” است همچون داعش و جمهوری اسلامی که بیمارانی می باشند که هوموفوبیا و یهود هراسی دارند!

محمد بن صقر السلمی رئیس مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی، خودش که ادعا می کند مدرک دکتری خود را در فوریه ۲۰۱۴ در رشته “ادبیات و تاریخ معاصر ایران” از بخش تحقیقات ایران در دانشگاه لایدن هلند دریافت کرده است؛ که هنوز هیچ مردکی را بصورت عمومی در اختیار جهانیان قرار نداده و فقط در حد یک ادعای ساده است.

محمد السملی در مصاحبه با روزنامه سعودی “صحیفه الکترونیه سعودیه سبق” گفت:
این مرکز به تحولات ایران می پردازد و تحقیقات وگزارش های استراتژیک، مشاوره ها و دوره هایی را برای افراد علاقمند به تحولات ایران شامل روزنامه نگاران و پژوهشگران برگزار می کند.

محمد بن صقر السلمی هم اکنون مجری و تهیه کننده برنامه ای با عنوان “همسایه” در شبکه خبر تلویزیون دولتی عربستان سعودی ( الاخباریه) است.
این برنامه به طور ویژه به ایران می پردازد.
الاخباریه برابری دارد با صدای آمریکا و برنامه “همسایه” چیزی مثله برنامه صفحه آخر با اجرای مهدی فلاحتی است با ایتن تفاوت که اگر اقای فلاحتی تلاش میکند از حقیقت و دروغ یک معجون شیرین و خوردنی بسازد تا راحت تر درون حلق ایرانیان ریخته شود ولی برنامه “همسایه” یکسره دروغگویی با ادبیتی سخیف و زننده است که باید گفت با این حساب مهدی فلاحتی این کارمند شبکه دولتی صدای امریکا مرد خوبیست یا حداقل از بد و بدتر، بدتر نیست.

محمد بن صقر السلمی که همواره مدعی استقلال و غیردولتی بودن «مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی» است همچنین در روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن مقالاتی را منتشر و در برنامه های تلویزیونی شبکه های عربی درباره موضوعات مرتبط با ایران اظهار نظرهای جنجالی می کند.

مالک روزنامه الشرق الاوسط، شاهزاده «ترکی بن سلمان آل سعود» است و دکتر محمد بن صقر السلمی در کنار دکتر علیرضا نوری‌زاده، از مقاله نویسان ثابت این روزنامه هستند.

به هر حال اگر فرض کنیم محمد بن صقر السلمی جداض دارای یک مدرک دکترا است تفاوت چنداین نمی کندف وی خودش با افتخار میگوید بورسیه دولتی بوده و با هزینه آل سعود تحثیل کرده! چنین شخصی میگوید هیچ وابستگی دولتی ندارد!

محمد بن صقر السلمی؛ همچنین وبلاگی را با نام “شؤون إیرانیه” ( امور ایران) دارد و عضو توئیتر نیز می باشد و تلاش میکند به آتش اختلافات عرب و فارس دامن بزند.
توئیت های جنجالی و داغ دکتر السلمی محدود به سیاست نمیشود و در امور هنری نیز بارها هنر غیر عربی را مورد تمسخر قرار داده است.
حتی یک عکس از موزه عبرت ایران که یاداور شکنجه های ساواک شاهنشاهی است را در توئیتر بعنوان شکنجه اهل سنت ایران توسط فارس ها معرفی میکند

یک روزنامه نگار و اهل اقلم باید با مردمان جهان صادق باشد و حقایش را بنویسد.
به هر حال با شناخت بهتر افرادی همچون محمد بن صقر السلمی میتوان پی برد که مراکزی همچون «مرکز تحقیقات ایرانی خلیج عربی» تا چه اندازه قابل اعتماد و معتبر هستند…

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com