سحرگاه امروز چهارشنبه ۲۷ مردادماه، حکم اعدام سه تن از متهمان پرونده حمیدیه در زندان اهواز اجرا گردید.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روابط عمومی دادگستری استان خوزستان اعلام کرد : “صبح امروز حکم اعدام ۳ متهم اصلی پرونده حمله تروریستی در حمیدیه خوزستان اجرا شد.”

هویت سه زندانی اعدام شده، قیس عبیداوى ۲۵ ساله، برادرش احمد عبیدواى ۲۰ ساله و پسر عموى آن‌ها سجاد بلاوی (عبیداوی) احراز شده است.

لازم به ذکر است که این متهمین در تاریخ ۲۶ خردادماه سال جاری، جلوی دوربین شبکه تلویزیونی «پرس تی‌وی» اعترافات اجباری که تحت شکنجه از آن‌ها گرفته‌شده بود، قرار گرفتند.

دستگاه قضایی از بابت تیراندازی به چادر سربازان نیروی انتظامی در پاسگاه روستای گمبوعه شهرستان حمیدیه که منجر به قتل سه تن از ماموران شد، همچنین تیراندازی به کاروان راهیان نور، حمله و تیراندازی به کانکس نیروی انتظامی پل شریعتی، تخریب تجهیزات لرزه نگاری شرکت نفت و همچنین اتهاماتی همچون محاربه، افساد فی الارض، راه اندازی و عضویت در گروهک های تروریستی این افراد را محاکمه کرد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com