دوران صدر اسلامی‌ که مسلمانان بنیاد گرا آرزوی بازگشتش را دارند، اروتیک مردانه خیلی‌ کمتر از حالا مشکل‌ساز بود. اگر در حال حاضر، همچنان محافظه کاران مسلمان، آن دوران را به رسمیت می‌‌شناختند، ۵۰ نفری که در ارلاندو کشته شدند، هنوز زنده بودند.
در حینی که ما همچنان در انتظار محکوم کردن این واقعه خونبار از جانب اتحادیه‌های اسلامی در دانمارک‌ هستیم؛ قتل عامی‌ که عمر متین در یک کلوب شبانه‌ انجام داد و باعث مرگ ۵۰ نفر از همجنسگراها در آمریکا شد، بد نیست نگاه کوتاهی‌ بیندازیم به اوضاع همجنسگرایی و اسلام در طول تاریخ.

456849567456 (1)
علیرغم آنچه که مسلمانان محافظه کار در دانمارک‌ سعی‌ می‌‌کنند به خورد ما بدهند، اروتیک مردانه امری شناخته شده در جامعه اسلامی بوده و همچنان هست. این یک پارادوکس تاریخی‌ است از جانب علی‌ ابن ابی طالب، داماد پیغمبر در جوابی‌ که به یک مرتد می‌‌دهد. او خاطر نشان می‌‌کند که اگر نفوذ مقعدی در پسربچه‌ها مجاز می‌‌بود، دیگر کسی‌ به زنان احتیاجی نداشت. همچنان نقل است که در لشکرکشی‌‌های جنگجویان عرب در قرن هفتم و هشتم میلادی، از مردان محلی “به عنوان زن” استفاده می‌‌کردند. علاوه بر این به نقل قول‌های فراوانی‌ بر می‌‌خوریم که طبق آنان، یکسری هنرمندان، سیاستمداران و متفکرین مسلمان اظهار داشته اند که با مردانی رابطه جنسی‌ برقرار کرده بودند. سلطان محمد دوم که قسطنطنیه را تصرف کرد و سلطان محمود غزنوی نیز هر دو همجنسگرا بودند.

 

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com